أكرم القصاص - علا الشافعي

بالصور.. أهالى قرية الصيادين بكفر الشيخ يشكون من تهالك أعمدة الكهرباء

الخميس، 06 أكتوبر 2016 10:29 ص
بالصور.. أهالى قرية الصيادين بكفر الشيخ يشكون من تهالك أعمدة الكهرباء أهالى قرية الصيادين بكفر الشيخ يشكون من تهالك أعمدة الكهرباء
كتب محمد أبو النور

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أرسل القارئ، أحمد عبد العزيز مصطفى، من سكان قرية الصيادين التابعة للوحدة المحلية بالحدادى، بمركز سيدى سالم فى محافظة كفر الشيخ، رسالة إلى خدمة "صحافة المواطن" اشتكى فيها من تهالك أعمدة الكهرباء فى القرية.


أهالى قرية الصيادين بكفر الشيخ يشكون من تهالك أعمدة الكهرباء

 

وقال القارئ فى رسالته التى أرفق بها عددا من الصور لعمود كهرباء فى الشارع، موضحا قوله: "العمود عليه أكتر من 15 سلك كهرباء والعمود من فوق خالص مكسور وده يخليك تشوف مدى الخطر إللى إحنا عايشين فيه ومش العمود ده فقط كده، ده عمدان البلد كلها والوحدة المحلية وشركة الكهرباء مش بتسأل فينا ولا حاسة بالخطر إللى إحنا عايشين فيه".


سكان القرية يتوقعون كارثة فى فصل الشتاء المقبل

 

وأضاف قائلا: "لما بنقول لأى موظف من شركة الكهرباء يرد بكل برود العمود جامد ومش هيقع وإحنا فى فصل الشتاء بيبقى عندنا رياح ومطر كتير والعمود ده بقاله كدا أكتر من سنة يعنى مش هيكمل الشتاء السنة دى أكيد بنسبة 90%".


تهالك أعمدة الكهرباء بقرية الصيادين بكفر الشيخ

 

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتسآب اليوم السابع" برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيسبوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.


نص رسالة القارئ

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة