أكرم القصاص - علا الشافعي

ويعترفوا بتعذيب ضباط أمن الدولة..

تسريب لصفوت حجازى يكشف عدم امتلاكهم دليلًا على متهمى موقعة الجمل

الجمعة، 03 فبراير 2017 02:05 ص
تسريب لصفوت حجازى يكشف عدم امتلاكهم دليلًا على متهمى موقعة الجمل صفوت حجازى
كتب عامر مصطفى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

بث الإعلامى أحمد موسى، عبر برنامجه "على مسئوليتى" تسجيل صوتى مسرب للإخوانى صفوت حجازى، وهو يتحدث إلى أحد عناصر الجماعة الإرهابية ويخبره بأنه لا توجد أدلة على المتهمين المتورطين فى موقعة الجمل، ويطالبه بالذهاب إلى وزارة العدل للإدلاء بشهاته.

 

بداية التسريب ظهر صوت صفوت حجازى وهو يقول للطرف الأخر:"أنا كنت فى وزارة العدل النهردة ولسا خارج من ساعة علشان موقعة الجمل.. والناس معندهمش أى أدلة لأى حاجة والوضع ده لو فضل كدا كل الناس دول هيخرجوا براءة".

 

وقال المتصل لحجازى، خلال المكالمة أنهم لا يملكون أى أدلة تجاه المتهمين فى موقعة الجمل فى هذا الوقت، متابعا:" بقول لحضرتك يا دكتور بخصوص الاعترافات فاكر حضرتك فى فيديوهات تم تصويرها أثناء التحقيق مع المقبوض عليهم ليرد حجازى:" هى فين عايزنها"، ليجيب المتصل:"أكتر من شهرين بدور عليهم مش لاقيهم، وقالولى خدها الدكتور بلتاجى وبعدين قالوا عند الدكتور حازم، وقالوا سلموها النيابة، وعندى معلومة أن النائب العام موصلوش حاجة، والحاجة مش عارفين هى فين وموجودة عند حد من الإخوان".

 

وقال حجازى خلال المكالمة:" روح للمستشار عشان موقعة الجمل لأن موقعة الجمل فى بلطجية كانوا بيعترفوا بأسماء المتهمين، قول كل اللى عندك لأن الناس دى مفيش عندهم دليل، ولو فضلوا كده متهمى موقعة الجمل هيخرجوا براءة، وضابط أمن الدولة اللى مسكناه وكنتوا بتضربوا فيه، وأنت كنت من ضمن الناس اللى ضربوه، ومتقولش أنك ضربت معاهم".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

صفوة النفاق المدعو حجازى هو الحفيد الشرعى لمسيلمة الكذاب

ااا

عدد الردود 0

بواسطة:

بركة

ليست ثورة

يناير الاسود لم يكن ثورة .. كانت فوضى الاشاعات .. الافلام المفبركة .. اكذوبة خالد سعيد .. فبركات تتم في معامل الخنزيرة وترسل للاعلام المصري ليروج لها دون تفكير .. ذهب مبارك وانتهت كل الحجج.. لماذا لانحافظ على البلد .. لا .. الموضوع غير كده خالص .. الموضوع تدمير مصر وعمل وقيعة بين الشعب وجيشه بعد تدمير الشرطة .. ولانها محفوظة ومذكورة في كتاب الله العزيز وفي الانجيل .. ولانها ارض باركها المسيح عليه السلام .. عبرت مصر فوق الاخطار رغم سلبية إعلامها وتآمر النخب وتشجيع الفوضى وتدمير الاقتصاد .. من يشكو من زيادة اسعار عليه ان يتذكر هذه الايام السوداء .. من يشكو من ضعف امكانات او اعتمادات مالية عليه ان يرجع لنكسة يناير الاسود .. من يشكو من سوء خدمة صحية عليه ان يتذكر ضياع خمسين مليار دولار احتياطي مصر بسبب الخونة والقتلة والفوضويين .. لاتحملوا البلد اكتر مما تطيق لان مكانش فيه بلد .. دلوقتي بنحاول نرجع البلد عشان تقف على رجليها لكن بعض الاعلاميين واللي عارفين حجم المؤامرة الشاملة بيتعاملوا مع الحكومة والدولة كأننا في سويسرا او السويد !!!!!!!!!!

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة