خالد صلاح

اعترافات سائق: "تعرفت على واحدة فى التوك توك وسحبتنى لطريق المخدرات"

الإثنين، 18 نوفمبر 2019 01:00 ص
اعترافات سائق: "تعرفت على واحدة فى التوك توك وسحبتنى لطريق المخدرات" حبس-أرشيفية
كتب عبد الله محمود

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

"مكنش ليا فى حاجة خالص لحد ما اشتغلت على توك توك لانى مش لاقى شغل تانى اشتغل فيه، اتعرفت على واحدة من عندنا فى المنطقة فعلمتنى طريق المخدرات وشغلتنى معاها مخزنجى للبضاعة وبعدين بقيت أوصل الشغل بالتوك توك بتاع الناس اللى أمنونى عليه، اضربت بالبدرة وبقيت معرفش امشى من غير ما اكون واخد الجرعة بتاعتى، الطمع هيأ ليا أن ابقى تاجر كبير ومعايا فلوس، عرفت السكة وجبت بضاعه لحسابى وبدأت اوزع بس اخرتها اتقبض عليا وبقى مصيرى السجن".

هذه كانت كلمات "حازم.ف" 38 سنة سائق، أمام النيابة العامة، بعد اتهامه بالتورط فى جلب وتوزيع الأقراص المخدرة فى الزاوية الحمراء.

وكشف المتهم، خلال تحقيقات النيابة العامة، أنه اتخذ من دائرة قسم الزاوية الحمراء مكانا له لترويج تجارته غير المشروعة، لتوفير متطلباته المعيشية، ونفقات معيشته وما يحتاجه من مخدرات اعتاد تعاطيها.بدأت القضية بنجاح رجال الإدارة العامة لمكافحة المواد المخدرة، بالقاهرة فى القبض على "حازم.ف" 38 سنة سائق، مقيم فى الزاوية الحمراء، وبحوزته 500 جرام من مخدر الهيروين، و300 جرام من مخدر الحشيش قبل توزيعها على عملائه بالمنطقة.

وكشفت معلومات سابقة جمعها رجال المباحث، عن تورط المقبوض عليه فى قضايا حيازة وترويج مخدرات فتحرر للمتهم المحضر اللازم وباشرت معه النيابة العامة التحقيق.

تم تحرير المحضر اللازم بالواقعة، وتولت النيابة العامة التحقيق.

 

 


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة