خالد صلاح

أسبوع الخناقات بين الفنانين والمشاهير.. شيكابالا يشتبك مع أحمد فهمي في فرح شريف منير حسن بسبب "الأهلي".. وأحمد السقا غضبان من تامر حسنى بسبب أفيش فيلم "الفلوس".. والسوشيال ميديا تتحول لساحة اشتباكات بين الجمهور

الأحد، 11 أكتوبر 2020 12:30 م
أسبوع الخناقات بين الفنانين والمشاهير.. شيكابالا يشتبك مع أحمد فهمي في فرح شريف منير حسن بسبب "الأهلي".. وأحمد السقا غضبان من تامر حسنى بسبب أفيش فيلم "الفلوس".. والسوشيال ميديا تتحول لساحة اشتباكات بين الجمهور مشاحنات وشد وجذب بين بعض الفنانين والمشاهير
كتب آسر أحمد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

شهد الأسبوع الحالي، عددا كبيرا من الخناقات والمشاجرات بين الفنانين والمشاهير، فبعد انتهاء فصل الصيف وفترة الساحل الشمالي التي يقضيها الفنانون سوياً على ضفاف الشواطئ الساحرة وحضور الأفراح واعياد الميلاد، وسرعان ما تحولت علاقة النجوم مع بعضهما، ونشبت بعض الخلافات بينهما على مدار الأيام، ومن أبرز تلك الاشتباكات، خناقة النجم أحمد فهمي مع لاعب الزمالك شيكابالا في أحد الأفراح بسبب النادي الأهلي، بينما نشبت بعض التصريحات الغاضبة من النجم أحمد السقا والنجم تامر حسني حول أفيش فيلم الفلوس.

وبدأت خناقة النجم أحمد فهمي بين محمود عبد الرازق شيكابالا، لاعب نادي الزمالك، في حفل زفاف شريف منير حسن عضو مجلس إدارة نادي الزمالك السابق، بسبب خلافات سابقة بينهما حيث ان فهمي هو مشجع قديم للقلعة الحمراء بينما شيكا يعد من أحد أبرز لاعبي القلعة البيضاء خلال السنوات الأخيرة.

وسرعان ما انتشرت مقاطع فيديو من داخل حفل الزفاف الذي أقيم أمس، وحضره فهمي وشيكا، والتي ظهر فيها أحضان بين فهمي وشيكا في البداية وسرعان ما بدأ احتدام النقاش بينهما حول الفريق ليتبادلا السباب والشتائم وسط تدخل من اصدقائهما لإنهاء الخلاف بشكل سريع داخل الحفل.

وعلى جانب آخر، بدأت مشاجرة النجمان أحمد السقا وتامر حسني، بسبب تصريحات الأول مع الإعلامية وفاء الكيلانى فى برنامج "السيرة"، والتي أبدى فيها غضبه من حسني بسبب تواجده على أفيش فيلم الفلوس كضيف شرف، قائلاً "وافقت وتفاجئت بصورتي على بوستر العمل وهذا الأمر ضايقنى". وأضاف السقا: "لو تامر حسنى قابلنى وقال لى كلمتين حلوين أقبل اعتذاره، وأنا شخصيا بطبعى مسامح، قائلا: "مسامحك يا تامر".

161703-السقا5
 
64589-السقا4
 

ليرد النجم تامر حسني على تصريحات السقا الغاضبة في استوري عبر حسابه الشخصي بموقع انستجرام، وكتب قائلاً "حبيبي وأخويا وصديق العمر نجم الدنيا كلها أحمد السقا كنت اتمنى انك تكلمني بيني وبينك لو كنت زعلان من اي حاجة او فاهم اي حاجة غلط لأن الحاجات دي لا يمكن تفوتك وأنا كنت اتمنى ماكتبش الكلام ده هنا ، بس بعد كلامك في التليفزيون الجمهور الكريم بقى ليه الحق يفهم الصح ، علشان افكرك بس، انت كلمتني وقولتلي في خبر في موقع وعليه صورة افتراضية للفيلم وكاتبين انك بطل في الفيلم وانا رديت عليك ان دي اجتهادات صحفية والصورة من تصميم المحبين اللي اكيد فرحوا بالخبر اننا مع بعض".

وأضاف حسني قائلاً : "حتى انا ماقولتش ان دي الشركة المنتجة لأنها شركة كبيرة ولا يمكن تعمل كدا لأن الفيلم متباع للخارج والداخل باسم أخوك تامر حسني وأصلا افيش الفيلم الرسمي نزل والناس كلها شافته وانت مش فيه ولا فيه اسمك وكل الابطال طالعين مرسومين معرفش زعلك من ايه الحقيقة! كان ممكن تزعل لو الكلام ده نزل على صفحتي او صفحة الشركة المنتجة، وانا شرحتلك ده من سنة واتكلمنا بعدها مرتين، مرة عيدت عليك في عيد ميلادك والثانية بخصوص برنامجك فلو كنت لسه زعلان كنت قولي ساعتها".

7
 

وتابع حسني قائلاً: "لفيلم بقاله سنة يا أحمد أخيرا بقى مستحيل الشركة تروج أو انا افوت واسمح باستخدام اسمك كبطل في الفيلم وانت مش فيه لأن ده هيعود علينا كلنا بالضرر ، لأن الناس هتدخل الفيلم ومش هيلاقو الكلام ده فا يبقى احنا كدا بنضحك على الناس وضرينا الفيلم ولو اني اكيد يشرفني ان احنا نمثل مع بعض بطولة مشتركة لأنك حبيبي بجد ونجم انا بحبه من قلبي فعلا، وبعدين يا حج أحمد لما انا جيتلك مسلسلك وحصل اجتهادات كتير من محبيك الكرام شوية يقولو المسلسل بطولتنا وشوية يقولو لأ ده ضيف شرف، وانت عارف ان عمري ما عملتها وطلعت ضيف شرف غير ليك، ده انت طلبتني أجي اصور الساعة ٨ الصبح كنت عندك في نص ساعة ، عشان فكرة طلعت في دماغك فجأة، وجيت لأنك غالي عندي اوي اوي فوق ما تتصور، وكنت بفرح باجتهادات محبيك ومحبينى حتى لو صورتي صغيرة وكاتبين بطولة او ضيف شرف، كل ده مش فارق معايا لأني جيت اخدم صديق عمري واتمنى اي كلام يصب في مصلحة مسلسل اخويا وينجح ويكسر الدنيا ،، انت حبيبي يا احمد وصديق العمر علشان كدا انا اللي مش هزعل منك، معلش طولت في الكلام لأن زعلك يعز عليا".

8
 

وسرعان ما انتقل جمهور كل من الفنانين والمشاهير الذين شاركوا في الاشتباكات لمنصات السوشيال ميديا المختلفة للدفاع عن محبيهم ونشر صورهم الخاصة ومقاطع من الفيديو لمشاركاتهم السابقة للتأكيد على الشعبية الجارفة التي يتمتع بها كل منهما.


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء


لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة