ويستكملها نهاية رمضان بحملة "هتعيد على مين من المصريين"..

بنك الطعام المصرى يطلق حملة "هتفطر مين النهاردة من المصريين"

السبت، 27 يونيو 2015 01:30 م
بنك الطعام المصرى يطلق حملة "هتفطر مين النهاردة من المصريين" بنك الطعام المصرى
كتب محمد رضا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
أطلق بنك الطعام المصرى مبادرة بشعار "هتفطر مين النهاردة من المصريين"، وتأتى تلك المبادرة
لتشجيع المصريين على عمل الخير بشكل مختلف فى رمضان، وجاء فى نص الدعوة "نفطر ناس منسية فى المجتمع وظروف حياتهم أو شغلهم تمنعهم من الفرحة بلمة رمضان أو ناس إحنا ناسينهم من سنين".

وأوضح بنك الطعام المصرى، أن هدف المبادرة ليس جمع تبرعات، ولكن الهدف أن كل الناس تفكر فى بعض وتهتم بالناس المنسية فى رمضان، لأن كلنا كمصريين محتاجين نقرب من بعض وخاصة فى شهر كريم مثل شهر رمضان.

وتابعت "بنعلن عن دعوتنا أن اللى يقدر مننا يفطر مع فئة معينة كل يوم يقوم بذلك، ويدعو ناس تانية لنفس الحاجة ويصور الفطار وينشره على صفحته على فيس بوك، وحسابه على تويتر، وإنستجرام، ويشير صور الفطار مع بنك الطعام المصرى، وبالتالى هيشجع غيره يعملوا زيه مع فئات تانية كل يوم، ويشجعهم يتابعوا بنك الطعام المصرى عشان يعرفوا مين الفئة اللى بنقترحها فى اليوم التالى".

واستطرد "نحتاج إلى الفنانين والنخب والمشاهير فى كل المجالات تبنى هذه المبادرة عن طريق عمل شير لـ "هتفطر مين انهاردة"، ويذكر الفئة المختارة سيؤدى ذلك لنشر الفكرة بشكل كبير على مستوى المصريين لما لهم من معجبين ومتابعين بالملايين على هذه الصفحات، وفكرنا فى مصريين حولنا يا ناسيينهم يا عمرنا ما فكرنا فيهم، وفى نهاية رمضان هنكمل الحملة بـ"هتعيد على مين من المصريين"، عشان نعيد على الفئات اللى فطرنا معاهم".

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015

اليوم السابع -6 -2015









مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة