بعد التراشق بالألفاظ.. آيتن الموجى:هتخربوا البلد وفيديو التوكتوك مفبرك

الخميس، 13 أكتوبر 2016 03:20 م
بعد التراشق بالألفاظ.. آيتن الموجى:هتخربوا البلد وفيديو التوكتوك مفبرك ايتن الموجى
كتب عماد صفوت

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قالت الإعلامية آيتن الموجى لـ"اليوم السابع" إن التغريدة التى دونتها على صفحتها الشخصية عبر موقع التواصل الاجتماعى "تويتر" بسبب الفيديو "المفبرك" مع سائق توكتوك الذى أذاعه الإعلامى عمرو الليثى أمس ببرنامجه "واحد من الناس".

 

جاء ذلك على خلفية فيديو سائق التوكتوك الذى لاقى انتشارا واسعا على صفحات السوشيال ميديا، مشيرة أن البلد تعيش لحظات عصيبة بسبب الأسعار وأنخفاض معدلات البطالة، وهو ما أدى إلى اشتعال الأزمة.

 

وأوضحت آيتن أن البلد بتضيع.. ولازم كلنا نتكاتف عشان وضع البلد اصبح صعب للغاية "هتخربوا البلد"، لافتة ان أغلب الدول الأجنبية تحارب مصر وتريد اشتعال الفتن من خلال محاربة شعبها فى قوت يومهم، مشيرة أن الرئيس السيسى يفعل كل ما بوسعه من أجل شعب مصر.

 

وكانت قد كتبت آيتن تغريدة عبر "تويتر" معلقة: "آه يابلد عاحبها دماغ سواق توكتوك.. وبتحارب دماغ رئيس مخابرات حربية... أحيه بالكيلو".

 

ووجهت آيتن الاتهام بشكل قوى لسائق التوك توك عبر حسابها الشخصى على موقع "تويتر" ونشبت مشادة بين آيتن وأحد متابعيها، وصلت لتبادل الألفاظ الخارجة، ثم قامت بحذف اللفظ ولكن رواد الموقع كانوا قد احتفظوا بصورة من تغريدها وقاموا بتبادلها وتوجيه الاتهامات لها.

 

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

ايمان

مكفهمش الفيديوهات المفبركه عن الشرطه بمساعدة الامناء الاخوان

مكفهمش الفيديوهات المفبركه عن الشرطه بمساعدة الامناء الاخوان اللى علموهم يفبركوها و يثيروا بيها الرأى العام قبل 25 يناير عشان يهيأوا الشعب لاقتحام و حرق مقرات الشرطه و تعذيبهم و قتلهم للجنود و الظباط فمتقملهمش قومه تانى فيحصل فراغ امنى يقدروا بحجته يدسوا عناصرهم فى الشرطه و يأخونوها بحجة الهيكله، وكل دا بتخطيط و دعم و مساعدة و تمويل امريكا و اذرعها الاقليميه الاخوانيه بقطر و تركيا، و دلوقت الهجمه بنفس التكتيكات بس بخصوص الاقتصاد و عمل فيديوهات تتذاع على مواقع و قنوات و برامج اعلاميين اخوان لناس تشتم فى البلد و انها مش قادرش تعيش و ان البلد ضايعه و يروجوها على انها نبض الشارع المطحون و كأنه كان ايام مرسى فى رفاهية سويسرا و افتقر بعده يا ولداه!

عدد الردود 0

بواسطة:

صلاح

العاميه والفصحي

العاميه مكفهمش ؟ الفصحي ( لم يكفهم ) العاميه فمتقملهمش قومه ؟ الفصحي ( فلاتقم لهم قائمه ) ؟؟ اتقي الله في اللغه العربيه (1)

عدد الردود 0

بواسطة:

Alnady

إلى رقم1

انتى من البلد دي ولا عايشه في فيينا

عدد الردود 0

بواسطة:

سامح ابوالسعود

هي الحقيقة كده

دايما الحق بيزعل الرجل قال الحق واللي يقول غير كده منافق

عدد الردود 0

بواسطة:

الاسكندراني

..... تتقاتل الفيله ويموت العشب ...بس خلاص ...استقيموا يرحمكم الله .

عدد الردود 0

بواسطة:

سعيد

يجب محاكمة عمرو الليثي

يجب محاكمة عمرو الليثي لأنه هو صاحب الفيديو المتفبرك...أكيد أنو إخوان

عدد الردود 0

بواسطة:

هند

السفاله والوضاعة

معزوره حضرتك مانتى مش شايفة البلد انتى بتقولى اللى الحكومة عايزاكى تقوليه فى النشرة وعميتى عن سماع الناس الغلابة اللى مش مهم تتعذب شويه وكمان سافله وقليله الادب

عدد الردود 0

بواسطة:

شريف

لو كان التوكتوك جريمه فنانا اول المجرمين

انا لا اعلم لماذا الست "احيه بالكيلو" زعلانه هل ما قاله السائق غير صحيح / فعلا نحن كنا نطعم السعوديه ونرسل كسوة الكعبه من مصر والتكيه المصريه مازالت موجوده فى مكه والاوقاف المصريه كانت تنفق عليها - وفعلا كنا نعطى اموال لانجلترا وكانت مديونه لنا وكان الجنيه المصرى فى عهد الملكيه اعلى من الجنيه الذهبى الذى تخطى سعره ال4الاف جنيه ده معناه ان اقتصادنا انحدر من ايام الملكيه اكتر من 4 الالف مره - انا لا اتهم احد ولكن مستشارى رئيس المخابرات الحربيه "فشله" فحينها يكون سائق التوك توك من افضل المستشارين - السيد عبد الفتاح السيسى عايز يصلح فى البلد واقر بذلك وناشد الشعب للوقفو معه ولكنه شعب ينتظر البطل المخلص اسطورة البطل الواحد الذى لا يقهر يصلح الحال ولذلك اقول لها "احيه بالكيلو عليكى "

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

الى 7..تسلمى ...هذه ال لا اعلاميه ...من ماسبيرو..ولن تنفع الا فى ماسبيرو

...

عدد الردود 0

بواسطة:

نهي

عيب عليكي

بجد سائق التوك توك محترم جدا عن هذه المذيعة علي الاقل اتكلم بمنتهي الواقعية وفي الصميم ولم يخرج عنه لفظ خارج مثل الذي قتلته بالمناسبة مين ديه حد سمع عنها قبل كده؟؟؟؟؟؟؟ ربنا يستر علينا وعلي ما تبقي من عقلنا من هذه الابواق اللي اتكشفوا خلاص اعتقد لغالبية الشعب المصري

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة