أكرم القصاص - علا الشافعي

ديلى ميل: نسخة طبق الأصل من أهرامات الجيزة على سطح كوكب المريخ

الأربعاء، 21 ديسمبر 2016 03:14 م
ديلى ميل: نسخة طبق الأصل من أهرامات الجيزة على سطح كوكب المريخ كوكب المريخ
كتبت لميس محمد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

نشر موقع "ديلى ميل " فيديو جديدا لسطح المريخ ويظهر فيه وجود "توأم" لأهرامات الجيزة، يبلغ ارتفاعها خمسة طوابق، وتم رصد الهياكل عن طريق الصور التى التقطها مسبار روفر التابع لوكالة ناسا، وأثار جدلا كبيرا بين مستخدمى الإنترنت بعد نشره، خاصة مع تأكيد الكثيرين أنها ليست سوى مجرد تكوينات صخرية.

 

نشر الفيديو لأول مرة على موقع يوتيوب من قبل حساب بحمل اسم Martian Archaeology الذى لديه مجموعة كبيرة من لقطات الفيديو التى يظهر فيها عدد من الأشياء الغريبة على سطح المريخ، بدءاُ من الأنقاض إلى الأبراج التى شيدت حديثا والمدن الغريبة على المريخ.

 

 

صرح "Scott C Waring" مؤسس مدونة UFO Sightings Daily " أنه يصدق وجود هذا الهرم، خاصة الموجود على اليسار الذى يشبه واحدا فى المكسيك، وقال "يجب على وكالة ناسا تسليم كاميرات حية للباحثين لرصد الظواهر الغريبة والعثور على المزيد من الاستكشافات".

 

أوضح Waring أن ناسا تخفى دلائل وجود حياة على كوكب المريخ وأن هذه ليست المرة الأولى التى تظهر الأهرامات أو الآثار القديمة على المريخ فى مجموعة من الفيديوهات.

 

فخلال العام الماضى نشرت أيضا قناة اليوتيوب "ParanormalCrucible" فيديو يرصد وجود هرم مثالى التصميم، عثر عليه بعد تحليل أشرطة تسجيل لوكالة ناسا الفضائية يوم 7 مايو 2015.

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

Ahmed elghobashy

احنا الى بنانا الاهرام

كل ده علشان يقولوا ان الاهرامات مش المصريين الى بنوها لو فى فوق كوكب المريخ اهرامات زي الى عندنا يبقى احنا الى بنناها و يبقى احنا الى طلعنا المريخ مش ناس من المريخ هى الى جتلنا و طظ فى الحاسدين و الحاقدين على ام الدنيا و نور الارض مصر

عدد الردود 0

بواسطة:

صحراوي

الفراعنة علموا على المريخ ...

الفراعنة وصلوا المريخ ، و بنوا كام هرم ، لكن مصر أم الدنيا وحشتهم فرجعوا تاني ... عادي يعني ، أي خدمة ...

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

ايها الحمقى

ايها الحمقى اصحاب ناسا ان كنتم لا تصدقون التاريخ اننا نحن من بنوا الاهرام فصدقوا قول الكتاب المقدس الذى تؤمنوا به لاني قد كنت الان مضطجعا ساكنا.حينئذ كنت نمت مستريحا 14 مع ملوك ومشيري الارض الذين بنوا اهراما لانفسهم --سفر ايوب اصحاح 3 ايه 13و 14 ---

عدد الردود 0

بواسطة:

mohamed

ما يمكن الفراعنة وصلوا المريخ

فوق

عدد الردود 0

بواسطة:

حزين

هجايص

نرجو لكم الشفاء العاجل من داء الحقد والغباء

عدد الردود 0

بواسطة:

rasha

وطبعا هدفها التشكيك

بكره يقولوا ان الفضائيين هما اللى بنوا الاهرامات و الحضارة الفرعونية دى خرافة المصريين طلعوا سارقينها من المريخ

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود صابر الصقر

ابو الهول

طيب مشافوش ابو الهول كمان ..

عدد الردود 0

بواسطة:

neno

الغريب

الغريب انها ماذكرتش مصر اصلا في كلامها...وده يأكد فعلا ان الناس بتتأمر على ان الفراعنة مش هما اللي بنوا الاهرامات...بس الاهرامات مصرية غصب عن عين ابوهم واللي مش عاجبوا كل هرم فيه حجارة تكفيهم يرزعوا دماغهم فيها

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة