بالفيديو.. لعبة مثيرة للجدل.. والزمالك يطالب بركلة جزاء

الخميس، 29 ديسمبر 2016 08:06 م
 بالفيديو.. لعبة مثيرة للجدل.. والزمالك يطالب بركلة جزاء حكم القمة 113
تحليل- عادل عقل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

رفض  الحكم المجرى فيكتور كاساى احتساب لعبة مثيرة للجدل لصالح مهاجم الزمالك أيمن حفنى فى الدقيقة 38 من عمر لقاء الزمالك والأهلى، المقام حاليا باستاد بتروسبورت فى إطار منافسات الجولة الـ17 من عمر الدورى الممتاز، حيث طالب لاعبو الزمالك بركلة جزاء بداعى دفع حفنى من سعد سمير .

جاء القرار المثير للجدل من الحكم  رغم تواجده  فى مكان مناسب وكانت زاوية رؤية مناسبة للمساعد الاول الا انه لم يتدخل واشار كاساى باستمرار اللعب فى تقدير خاطئ.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

هشام

بلاش تحيز

يعني لما الكرة جت في ايد لاعب الزمالك قلت الحكم صح ودلوقتي تقدير خاطئ والله عيب عليك المفروض تكون محايد ولا خايف من مورته

عدد الردود 0

بواسطة:

رزق

بالعربي والانجليزي وكل اللغات

تواجده فى مكان مناسب وكانت زاوية رؤية مناسبة للمساعد الاول الا انه لم يتدخل واشار كاساى باستمرار اللعب فى تقدير خاطئ ، بالعقل يا استاذ عقل ، تقدير خاطئ من الحكم وايضا تقرير خاطئ من المساعد ؟ يعني هم متفقين ، بلاش ، الحقيقة ان ايمن حفني بيلبس الحكام المصريين ضربات جزاء بالتمثيل ( أونطة ) لكن بالعربي والانجليزي والفرنساوي وكل اللغات لا يقدر ان يضحك على الحكام الاجانب والافارقة بهذه الحركات التمثيلية وهذه نقطة ضعفه حتى ان مدرب المنتخب لم يعتمد عليه في اختياراته كونه لاعب محلي كل ما هنالك شوية مهارات وترقيص ( لعب حارات ) حتى تنتهي لياقته البدنية وبعدها يخرج ، ارحمونا وبلاش شماعة التحكيم حتى مع الاجانب عند كل هزيمة وفشل ، ألم تلاحظ حتى الان لم ينهزم الزمالك مع التحكيم المصري مع انه يستحق لولا المجاملات في احتساب ضربات جزاء وهمية وعدم احتساب ضربات جزاء عليه كمباريات المصري وطنطا وغيرها ، هل اداء الزمالك كان كفيل بتحسن النتيجة خاصة في الشوط الاول مع الاهلي ؟ وفي الاخير يقولون ان الحكام تجامل الاهلي .

عدد الردود 0

بواسطة:

mizo

ده اسمه تمثيل بس من واحد لا يجيد التمثيل

ده من الاخر واحد بيقع في البحر بينط ورافع ايده عايز حد يلحقه قبل ما يغرق على فكره ايمن حفنى ي\عمل الحركة دى كتير وخد بها ضربات جزاء وهميه واونطه زى باسم مرسى ما بيقع برضه علشان ياخد فولات اونطه ولو ما حدش عبره يقوم يصرخ للحكم قال يعنى اتضرب وهو والله اكتر واحد بيضرب في المدافعين

عدد الردود 0

بواسطة:

ميدوووو

الغطاس

هو الغطاس الممثل حفنى مايعرفش ان الحكم اجنبى ؟؟!! وان الحاجات دى مابتخيلش عليهم ...

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

الي4 والاهلويه معلش هنلبس حفني فانله حمرا عشان التمثيل ينفع

اتقوا الله ف ضمائركم

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة