وقفة احتجاجية لطلاب دسوق احتجاجا على غلق مراكز الدروس الخصوصية بكفر الشيخ

السبت، 03 سبتمبر 2016 05:22 م
وقفة احتجاجية لطلاب دسوق احتجاجا على غلق مراكز الدروس الخصوصية بكفر الشيخ جانب من الوقفة
كفر الشخ – محمد سليمان

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

نظم العشرات من طلاب وطالبات الثانوية العامة بمدارس دسوق، اليوم السبت، وقفة احتجاجية أمام ديوان مجلس مدينة دسوق مطالبين بتدخل اللواء أحمد بسيونى زيد، مساعد محافظ كفر الشيخ ورئيس مركز ومدينة دسوق لدى اللواء السيد نصر، محافظ كفر الشيخ، ولدى وزير التعليم، وإلغاء قراره الخاص بمحاربة الدروس الخصوصية.

وأكدوا أن المدارس لا تقوم بدورها المنوط بها, وأن المدرسين بالمدارس لايؤدون عملهم كما يجب أن يكون، وأن الدروس الخصوصية هى مصدرهم الوحيد فى التفوق.

 قال محمد على عبدالله " طالب بالصف الثالث الثانوى، إن الطلاب يطالبون بالكف عن ملاحقة المدرسين، وغلق مراكز الدروس الخصوصية، معلنين رفضهم لقرار غلق المراكز وفى –حالة الأصرار على تنفيذ القرار سنستتعين بالمدرسين الخصوصيين بالمنازل بدل من مقار المراكز.

 










مشاركة

التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

عبد الله

المدرس و الطالب وولى الامر

لسة ناقص اهم واحد هوه الشيطان انتوا مبتعملوش حسابه لانه ساكن جوه الناس و الدروس من الاساليب التى تخدم عمل الشيطان على الناس فبدل ميقف ولى الامر و الطالب مع المسئولين فى محاربة الشياطين عوزين يساعدوهم فى الفساد فى الارض عامة هى باذن الله هتتلغى خالص سواء داخل المدرسة اللى هى المجموعات او خارج المدرسة اللى هو الخاص لانها فتنة من افتعال الشياطين

عدد الردود 0

بواسطة:

مش مهم انا مين انا مدرس من اللى مش متعينين !!!!!!!!! وشغال كدرس بقالى 15 من السنين !!!!!

مش مهم انا مين انا مدرس من اللى مش متعينين !!!!!!!!! وشغال كدرس بقالى 15 من السنين !!!!!

عينونى الأول وادونى راتب محترم اعيش بيه انا وعيالى وعوضونى كل السنين اللى فاتت من عمرى من غير تعيين وانا متخرج بقالى 16 سنة وعندى دلوقتى 38 سنة وتدونى حقى في المكافأت والدرجات ورراتب عن كل السنين دى ... وتساونى بكل اللى اتعينوا من زمان وبقوا دلوقتى على درجة مدرس أول ....... ... وبعدين طالبوا انى ما اشتغلش في الدروس الخصوصية واعملوا اللى انتم عاوزين تعملوه بعد كدة .... لو قفلتوا الدروس اللى هى مصدر أكل عيشنا الوحيد والسبيل الوحيد لتعليم أبناء مصر .... اعلموا انكم تقضون علينا بحكم بالإعدام !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قضى الأمر

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة