حسام غالى: علاقتى بكوبر انتهت.. ولم يكن مقتنعاً بعبد الله السعيد

الجمعة، 13 يناير 2017 01:11 ص
حسام غالى: علاقتى بكوبر انتهت.. ولم يكن مقتنعاً بعبد الله السعيد حسام غالى
كتب محمد مراد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف حسام غالي قائد النادي الأهلي أنه رفض الاعتذار لهيكتور كوبر المدير الفنى للمنتخب الوطنى، خاصة أنه لم يخطئ، وأن هذا الأمر كان سببا رئيسيا فى إبعاده عن الفراعنة.

 

وتابع غالى فى تصريحات تليفزيونية، علاقتى بكوبر انتهت وفضلت عدم مصافحته فى عقد قران رمضان صبحى الذى أقيم أمس الخميس، ولا أحب مقابلته.

 

وكشف نجم الأهلى أن سبب ابتعاده من المنتخب بعد شكواه نيابة عن بعض لاعبى الفراعنة بخصوص مشكلة ما وتحدث بشكل لائق، ولكن الآمر لم يعجب كوبر وقتها،  واستبعده من اختيارات الفراعنة بعدها، مؤكداً أنه لن يحكى التفاصيل كاملة بسبب مشاركة المنتخب فى كأس الأمم الإفريقية، على حد قوله.

 

وعن النتيجة التي وصل إليها غالي وتسببت في استبعاده من المنتخب قال اللاعب: "القائد يضحي دائماً.. اللاعبون الذين تحدثت بالنيابة عنهم انضموا للمنتخب وأنا تم استبعادي ، مؤكداً أنه لو تم اختياره لصفوف الفراعنة فسينضم فهو منتخب مصر وليس منتخب كوبر.

 

وأضاف قائد الأهلى  "كوبر لم يكن مقتنعاً بى ولا تعجبه طريقة لعبى، وأيضاً نفس الأمر كان مع عبد الله السعيد فى بادئ الأمر، لكنه بعد ذلك اختار عبد الله وأصبح أهم لاعبي المنتخب.










مشاركة

التعليقات 9

عدد الردود 0

بواسطة:

عبد الغنى الشعراوى

ياكبتن

علشان تعرف

عدد الردود 0

بواسطة:

جدو

انت الغالي

كوبر

عدد الردود 0

بواسطة:

علي حسين

أنا فين وانت فين

عزيزي حسام غالي

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

هههههههه

انت فاكر نفسك انيستا يلا ده انت جمهورك نزل ضربكك علي قفاك

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد السعيد

محترم

محترم وكبير يتعالى على كل الأهلاوية

عدد الردود 0

بواسطة:

alaa

هو ده اللى ناقص " فتنه "

عايز اعرف دخل عبدالله السعيد فى مشكلتك مع كوبر ايه ؟ ياريت تخليك فى نفسك وبعدين تعالوا نحسبها الراجل ده عايز لاعب جاهز هل انت جاهز ؟ برده تسأل نفسك ... وده كله بعيد عن ان فى مشكله بينكم ولا لأ . وانا فى اعتقادى انت لو جاهز فنيا وبدنيا سوف يختارك بعيد عن اى مشكله . ياكابتانو افرض نفسك على الجميع بمستواك مش بالشو الاعلامى .

عدد الردود 0

بواسطة:

mostafa

الأستاذ الكريم صاحب تعليق رقم 6

حضرتك بتقول لو جاهز فنيا كان ضمه حسام غالي كان في افضل حالاته وقت ماتش غانا ومضمهوش ومع ذلك أنا معاك مش هيضمه لان فيه مشكلة لكن تقدر حضرتك تقولي هو حمادة طلبة جاهز فنيا رغم انه ملعبش مع المصري غير دقائق معدوده السنه دي وكان بيدور على نادي يلعب فيه مع الاحترام طبعا لحماده طلبه بلاش طلبة هل دويدار جاهز فنيا وبدنيا طيب حضرتك تفتكر هو لعب مع الزمالك كام دقيقه السنه دي بلاش كام ماتش كام دقيقه مش كان اولي مثلاً واحد زي الونش بتاع الزمالك حتي لو مش هيلعب اهو تستفيد لعيب تدخل الاجواء الدوليه تكسبه وهو لعيب صغير وهتستفاد منه على مدار سنين يا عزيزي الموضوع ملوش علاقة بفنيات دي وجهة نظري ...

عدد الردود 0

بواسطة:

حكيم

انا مع كوبر

لو كنت مدربا للمنتخب أيضا لن اختارك .. مشاكلك اكتر من اداؤك ولا اعرف قائدا منفلت الأخلاق واللسان وكثير الأزمات مثلك .. مشكلتك مثل مشكلة اغلب المفروضين علينا بسبب الاعلام وغياب معايير كثيرة لتقييم الشخص على انه نجم مجتمع او رياضة او فن.

عدد الردود 0

بواسطة:

Eng yussuf

الكابيتانو

بالنسبة للي مش شايف ان حسام غالي احرف واذكي لاعيب جه في تاريخ مصر ع الاقل في مركزه -انا اسف -يبقي مابيشوفش في الكورة يعني لكن وبصراحة كنت لحد فترة قريبة بكابر وبحاول ادافع عنه في حتة اختلاق المشاكل لكن اصبح لزاما علينا الاعتراف بان حسام ع اقل تقدير متهور في انفعالاته وبالنسبة لكونه نجم مفروض علينا زي ما بيقول الاستاذ صاحب التعليق رقم 8 فانا متفق معاك جدا بس مش في حالة حسام غالي لان حسام نجمه طاغي من بداياته

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة