المتهم بقتل جارة بالزيتون للنيابة: "قطع الميه عن العمارة بسبب ماسورته"

الأحد، 12 فبراير 2017 10:20 ص
المتهم بقتل جارة بالزيتون للنيابة: "قطع الميه عن العمارة بسبب ماسورته" القتيل
كتب كريم صبحى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أدلى المتهم بقتل جاره بسبب انقطاع المياه باعترافات تفصيلية أمام نيابة الزيتون، تحت إشراف المستشار عبد الرحمن شتلة المحامى العام لنيابات غرب القاهرة.

 

وقال المتهم إن المجنى عليه تسبب فى قطع المياه فترة كبيرة عن العقار الذى يسكن معه بسبب تصليح ماسورة خاصة بشقته، ما أدى إلى عدم توجهه لعمله وعدم وجود مياه للشرب وغيرها من الاستخدام اليومى.

 

وأضاف المتهم نزلت للمجنى عليه لمعاتبته فتعدى على بالضرب مما دفعنى إلى ضربه كرد فعل.

 

البداية كانت بتلقى قسم شرطة الزيتون بلاغا بوصول "نادر منير" جثة هامدة أثر إصابته بطعنات فى أنحاء متفرقة من جسده، انتقل رجال المباحث وتبين من التحريات والتحقيقات أن المتهم جار المجنى عليه، حيث غضب من انقطاع المياه عن شقته بسبب قيام المجنى عليه بتصليح ماسورة المياه وسدد له 10 طعنات لفظ على أثرها أنفاسه الأخيرة.










مشاركة

التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

أحمد

تكون

بتعاتب مين يابرشمجي لو مرفق المياه هو اللي قطع المياه كنت عملت دكر ورحت قتلتهم انتوا عندكم عقد نفسية بتطلعوها علي المحترمين لكن برشمجي مثلك متعرفش تعمل معاه حاجة لماذا لانك عارف انه هيزعلك ويخليك مسخة في المنطقة لما تحب تعمل نمره اعملها علي واحد مسجل مثلك مش علي واحد شكله محترم موت نفس بغير حق هتشوف عقابك في الدنيا قبل الاخرة بحكم ان اللي بيعمل كده ميعملهاش غير مسجل خطر في السجن بيبقي في عتاه في الاجرام ورينا هتعمل معاهم إيه لما يراظوك هتعمل بطل ولا هتعمل امرأة لما تستخدم انتا طبعاً عارف يعني ايه تستخدم لو فسرت تعليقي مش هينشر كتكم القرف مليتوا البلد بطولها وعرضها البرشام والاباترل وابو ذمبه والاسامي اللي بنسمع انكم بتخدوها اللي بتخليكوا تقتلوا شباب ذي الورد يلا بالشفاء 7 سنين سجن اتاخرت عن العمل؟ وهو اللي ذيكم بيعمل غير في تجارة البرشام والحشيش يلا ابقي تاجر فيهم في السجن

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن

لابد من علاج لإزالة أيدولوجية البلطجة .

معقول هذا الكلام .... شجار بسبب إنقطاع المياه يتطور إلى قتل ؟؟؟ و 10 طعنات ؟؟؟ هذا ليس قتل فقط ولكن هذا "غل" و"إنتقام" وسبق إصرار وترصد وكأنه يضمر له الشر منذ فترة!! أصبح القتل سهلا جدا فى مصر لأن مشاهد القتل "العربى للعربى" أصبحت عادية نراها يوميا وبعد 25 يناير وما حدث فيها من قتل على يد الإخوان بإستعمال البلطجية تارة والبعض من فشلة وبلهاء الشعب تارة أخرى رسخت فى دماغ البعض هذه السهولة .

عدد الردود 0

بواسطة:

كارو

منك لله ياشيخ

تقتله عشان المية مقطوعه

عدد الردود 0

بواسطة:

ماؤة

حرااااااااام

كفاية بلطجة

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

بلطجى والاعدام ادنى شىء لك

ااا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

هو دا الطبيعي و اللي لزم يحصل

هو دا الطبيعي واللي لازم يحصل .. الأخلاق في مصر انهارت .. و الكره بقى هو الغالب على الكل ... محدش بيحترم حد .. ولا حد بيرحم حد .. واحد عاوز يصلح ماسورته قفل الميه على جرانه..وطز فيهم .. أم التاني قتله و طز في حياته .. و الشرطة ملهاش دعوة بمشاكل السكان ولا انقطاع الميه .. وطز في المواطنين .. الكل مبادئه دلوقتي .. من النهارده مفيش حكومه .. انا الحكومة ... فوضى في كل مكان .. و كل شارع و كل مستشفى و كل مدرسة و كل وزاره .. والجاي اسؤ..

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة