أبو رجيلة: الزمالك لم يفقد الأمل فى التتويج بـ"الدورى"

الإثنين، 20 فبراير 2017 01:33 ص
أبو رجيلة: الزمالك لم يفقد الأمل فى التتويج بـ"الدورى" رحاب أبو رجيله
كتب أحمد طارق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد رحاب أبو رجيلة عضو مجلس إدارة نادى الزمالك، أن فريقه لم يفقد الأمل فى التتويج ببطولة الدورى الممتاز، ومازال مصمماً على المنافسة، خاصة وأن الأبيض يمتلك أفضل اللاعبين بالدورى وقادر على الوصول لقمة الجدول.

 

ويحتل الزمالك حتى الأن المركز الرابع برصيد 34، فيما يحتل الأهلى المركز الأول بجدول المسابقة برصيد 49 نقطة.

 

أضاف أبو رجيلة الذى حل ضيفاً على الإعلامى كريم شحاتة، فى برنامجه "كورة كل يوم" عبر شاشة "النهار رياضة" أن إدارة الزمالك غضبت من أداء الفريق أمام الإنتاج الحربى، وفقدانه 3 نقاط غالية بمشوار الدورى، مؤكداً أن محمد حلمى مستمراً فى منصب المدير الفنى للفريق، ولم يتم التفاوض مع أى مدير فنى أجنبى، لافتاً إلى أن فيريرا رحل بسبب ازمة الدولار بعد صرف مستحقاته بالجنيه.

 

وعن مؤمن سليمان، أكد رحاب أبو رجيلة، أنه لم يتحمل ضغوطات قيادة فريق بحجم الزمالك، مما دفع الادارة لتغييره، متمنياً له التوفيق فى تجربته الجديدة مع سموحة.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا

احلام وردية .... نام و اتغطي كويس !

فوق

عدد الردود 0

بواسطة:

جمال سمير

كلام غير واقعي و سطحي

يا افندم علشان الزمالك بفوز بالدوري لازم يفوز كل المباريات القادمة و عير مسموح بالتعادل .. و هذا امرصعب للغاية ..لأن الفريق لا يجيد الكرة الجماعية اما حكاية الزمالك لديه افضل لاعبين مصر .. كلام شكله كويس و لكن الحقيقة شيئ مختلف .. ادعو السيد رحاب ابو رجيله لمشاهدة ماتش للزمالك و شوف بعينك افضل لاعبي مصر .. شوف باسم مرسي بيعمل ايه !!! و كما استانلي تايه مش عارف يجري يمين و الا شمال و لم يحرز اهداف و هو مهاجم صريح !!! و الزمالك اشتري جعفر و لم يشترك في اي مباراه .. و مستواه متدني للغاية .. و مايوكا مش محتاج كلام !! و شيكابالا شرحه !!! ياريت سيادتك تحضر ماتش للاهلي و اتفرج على الكرة الجماعية و لاعبي الدكة يشتركون و يحرزون اهداف !!! بلاش الاحلام و الكلام الغير واقعي .. محمد حلمي قدم كل اللى عنده ... و لو فاز الزمالك ماتش بيكون بمجهودات فرديه .. و صعب يفوز على المصري او الاسماعيلي او بتروجيت او المقاصة او انبي !! لم يفوز الزمالك في ماتش السوبر على الاهلي .. فاز الزمالك بالكأس .. و صعب يفوز على الاهلي .. مفيش خط وسط للزمالك .. الكرة يشوطها الباك او الجون بسرعه و النتيجة فقدان الكره و معظم المباريات يلعب الزمالك للدفاع .. و ماتش طلائع الجيش كان مهاجم بلا فاعلية .. مفيش ربط بين اللاعيبه ... مفيش تركيز .. الكل بيندفع و الكل عاوز يشوط و كل الكرات اوت او ضربة مرمي !!! يا افندم .. فكروا في تطوير اداء الفريق اولاً .. مش مهم الدوري السنة دي .. المهم استقرار الفريق و لعب كرة جماعية و الالتزام ..لازم الادارة تتدخل لمعالجة شيكابالا .. هناك عروض لشيكابالا !! يباع و اشتري مكانه لاعب ملتزم سواء افريقي او مصري .. مصلحة النادي فوق مصالح الافراد !!!!!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا

بجد و الله ؟

احلام وردية .... نام و اتغطي كويس ههههه

عدد الردود 0

بواسطة:

علاء الوكيل

صمت دهرا ........ ونطق كفرا

رغم أننى زملكاوى متعصب لكن أراهن إن جماهير الزمالك تعرف هذا الشخص أو تسمع عنه. دلوقتى بس عرفت ليه مرتضى منصور بياخد قرارته منفردا من تحت اللحاف وهو نائم على السرير بدون الاجتماع بمجلس الإدارة ، ومرتضى منصور لما بيعمل المداخلات على الهواء ويهزأ مدير الكرة واللاعبين ثم يأخذ القرار فى نفس اللحظه وكأن مجلس الإدارة شوية .... تماما مثل هذا اللى خربوا النادى وطفشوا نجومه وهدموا تاريخه

عدد الردود 0

بواسطة:

مهندس / صلاح

صعب جدا على الزمالك الفوز بالدورى !

الزمالك دخل موسوعة جينيز فى عدد المدربين خلال ثلاثة شهور ! وصعب على فريق يمتلك هذا العدد من التراموايات أن يفوز بالدورى ، اقترح على الزمالك ان يشترى الترام أبو دورين من هيئة النقل العام بالاسكندرية بالمرة ،سوف تعمل شغل جامد مع الزمالك ، وممكن شيكا يشتغل كمسارى بدل ما هو قاعد لا شغلة ولا مشغلة، يعنى عاطل !

عدد الردود 0

بواسطة:

Kemoo

انت السبب

يامورتا عجبك كده انت السبب جبت التهزيئ للراجل ع الفاضى !!!! اخدته العنجهية واتكلم زيك طلعوا عليه رواد المديا وروقوه وانت السبب فى كل ده !!!! الزمالك ياعم الحاج ابورجيله هو صاحب المركز الثانى متقيد باسمه فى جميع المحافل يعنى كده فلته من فلتات الزمن لما ياخد بطوله ومش بمجهوده بمساعده الاخرين م الاخر لما الاهلى يعرج شوية الزمالك ياخد بطولة عقبال مالاهلى يرتاح ويريح لعيبته ويظبط دولاب جديد علشان يحط كؤس البطولات الجديدة

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد حسن

فى الواقع

ممكن للرمالك أن يأخذ الدورى هذا الموسم فى حالة واحدة وهى أن يأكل كل لاعب فى النادى أكلة دسمة ثقيلة فى ساعة متأخرة ثم يذهب بعدها للنوم فورأ ويتمى لنفسه أحلاماً سعيدة. وعلى الزملكاوية المقهورين مثلى فعل نفس الشىء مع تمنياتنا لهم بالفوز بالدورى فى العام الجديد مع مجلس إدارة جديد.

عدد الردود 0

بواسطة:

نبيل

اطمئن ، سيحدث

في ظل وجود البدري الذي بلا رؤية على رأس الجهاز الفني للأهلي ، فأحلامك سوف تتحقق. ليس لأن الزمالك قوي أو جيد أو أو كما تعدد سيادتك ، لكن لأن الأهلي لا يملك مدير فني لديه رؤية وفكر جيد. فالأهبي لديه مدرب وليس كوتش وهناك فرق كبير بين الإثنين. البدري مدرب مغرور ومتعجرف وفكره عقيم وليست لديه حلول لمشاكل الفريق ، فبدلاً من معالجة العقم التهديفي للمهاجمين لأنه ليس لديه العلاج ، نجده يلجأ لشراء مهاجم سوبر. المدير الفني الذي يفرح فرحاً هيستيرياً لمجرد تسجيل هدف هو مدير فني على ما تفرج. ولا رأيكم إيه

عدد الردود 0

بواسطة:

افندينا الحجر

هههه ضحكتني

من حقك تحلم انت قاعد مع كريم شحاته في الاستوديو قول لي الزمالك اخد الدوري بعد احدي عشر سنه يبقي من حقك تقول الكلام ده بعد الدوره لما تيجي عاوز اقولك الاهلي هياخد الدوري والكاس وهيلاعب المقاصه في السوبر اي خدمه

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

بيتكلم على دور ى السنه الجايه....

...قل امل ف الكاس ..يبقى منطقى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة