مصطفى رياض: أبو تريكة لم يرد الجميل للترسانة

الجمعة، 07 أبريل 2017 11:52 م
مصطفى رياض: أبو تريكة لم يرد الجميل للترسانة محمد أبو تريكة
كتب محمد عراقى - ياسمين يحيى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف مصطفى رياض نجم الترسانة والمنتخب الوطنى السابق أن محمد أبو تريكة كان على وشك الانتقال للزمالك بعد خلافه مع الأهلى على 100 ألف جنيه فى وقتها، إلا أن محمود الخطيب أسطورة القلعة الحمراء أحضر المبلغ من أحد رجال الأعمال وأتم انتقال اللاعب للقلعة الحمراء.

 

وانتقد غزال الشواكيش تريكة معلقاً: "أبو تريكة لم يرد الجميل للترسانة، وهذا يؤخذ عليه، فى الوقت اللى احنا فى أزمة كان المفروض يقف جنب النادى، والترسانة مبيطلبش المساعدة من أى لاعب، انا لما سلفت النادى فلوس رجعوها ومعاها جواب شكر، هو مفكرش حتى يسأل، رغم أن النادى خدمه وطلعه وعرفه كل حاجة، المفروض يحفز اللاعبين أو يسأل مسئولى عن احتياجات النادى".

 

وعن ظاهرة تغيير المدربين فى الزمالك قال رياض: "غلط وده اللى مبوظ الدنيا فى القلعة البيضاء، ولكن فى النهاية كل شيخ ليه طريقة".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

ايمن

عادي

طبعا لن يساعدكم كفايه ال عمله انتم لستم اخوانه.

عدد الردود 0

بواسطة:

موها

يا نااااااااااااس

أهم حاجة نعيب على الراجل ملقوش فى الورد عيب قالوا يا أحمر الخدين.. مش كفاية اللى هو فيه

عدد الردود 0

بواسطة:

منوفى

كلام لما تتمعن فى قراته متعرفش

تمسك جملتين على بعض ***اولا تريكه الان فى ازمه ربنا العالم بيها **يعنى الطبيعى مجبش سيرة واحد اصلا محتاج اللى يقف جنبه او يسعده***الامر الاخر بيقولك موقفش جنب النادى رغم مرور النادى بازمه فى نفس ذات الجمله يقولك والنادى مش محتاج حاجه من حد* جمله النادى هوه اللى عمله***بعيدا عن تريكه مفيش نادى بيعمل لاعب اللاعب هوه اللى بيفرض نفسه بلعبه واخلاقه ولو كان النادى بيعمل اللاعب امال الترسانه معملش كل اللعيبه زى تريكه ليه ليه مقلناش خمسين تريكه من الترسانه***اخيرا وده بعيد عن الكابتن رياض***تعليقات من نوعية اخوانى وبرطمانى وعلمانى****بقت نكته بيخه***** انتهى التعليق

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود السيد

اذا كان لم يرد الجميل لبلده هيرد الجميل لناديه ؟؟

الاخوانجى لا ولاء له ولا وطن له الا لجماعته الارهابية

عدد الردود 0

بواسطة:

(( الشواكيش .. والمدفعجية ))

(( كابتن مصطفى الحداية عمرها ما بترمى كتاكيت أنت من الزمن الجميل المحترم وده من الزمن الإخوانجى))

والله سلامات ياغزال الملاعب .. فين ايامك .. ربنا يديك الصحة والعافية والعمر الطويل .. يارب يا كنت بتمتعنا إنت والمرحوم الشازلى بالأهداف الملعوبة والمرسومة والمفاجأة .. أما عن الإخوانجى فهو مش من توبنا ده من توب مزور مش تبع المصريين والحمد لله انه مدفعش فلوس للنادى لأن فلوسه ملوثة .. وهو انت وجيلك كله حيتعوض يا ابو الكباتن .. الترسانة كان الشازلى ومصطفى رياض .. ربنا يوفق لاعبى الفريق ويحاولوا يرجعوا تانى للمتاز لأن الموضوع طول جدا ً مين يتخيل إن الترسانة مش فى الممتاز .....؟؟؟؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد سعودي

المهم انت سلفت النادي فلوس

يا كابتن سيب الراجل في حاله حرام عليك كفايه اللي هو فيه..وبعدين مقولتش كده ليه من زمان..وبعدين لما تعمل الخير وتسلف حد متعلنش ده ..بلاش منظره علي حساب الرجل الخلوق

عدد الردود 0

بواسطة:

مجدي

فعلا فاتت عليك دي يا ابو تريكة

قدامي الترسانة ضربوا اروع امثلة في الوفاء للنادي. ليس مصطفي رياض فحسب بل من قبله الكابتن الشاذلي الله يرحمه يقال ان باع سيارته و اعطي ثمنها للنادي في احدي ازماته. هكذا يكون الوفاء للنادي.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد صبحي

عيب

راجل اتربي واتشهر واصبح نجم النجوم علي الاقل يكتب تاريخ وقيم ياهل المبادئ ياخساره مذنوق ممعهوش يشوفي راعي ولا واحد قطري يتبرع حتي في قله الاصل تلتمسو له العذر هو بينتمي لوطن لما هينتمي لنادي

عدد الردود 0

بواسطة:

حسام

مش فاهم

هو في اللي مكفيه هو فين ابو تريكه راجل فلوسه كله محجوز عليه وبعدين وهو في ازمته مين وقف معاه او سنده او سال عليه من ترسنه دا حتي ابو مات معرفش ياخد العزي يجي يقف معاكم فكرو في كلام قبل ما تقولوه ولي عاوز تعرف ناس انك انت اللي سلفت نادي انت حاقد عليه علشان ناس مش فكره حاجه عن ترسنه غير ابو تريكه

عدد الردود 0

بواسطة:

اشرف شفيق

ده رياء

أحس من كلام كابتن مصطفي رياض عايز يشكر نفسه قدام الناس ويبين انه سلف الترسانة عموما صدقة السر خير من صدقة العلن. وقول معروف ومغفرة خير من صدقة يتبعها أذى . أما موضوع ابوتريكة لاداعي للهجوم على شخص في موضع ضعف.

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة