النائب سمير البطيخى: أمن ماسبيرو رفض دخولى ومحمد فرج عامر بسبب التصريح

الإثنين، 15 مايو 2017 06:48 م
النائب سمير البطيخى: أمن ماسبيرو رفض دخولى ومحمد فرج عامر بسبب التصريح فرج عامر رئيس لجنة الشباب والرياضة بالبرلمان
كتب مصطفى السيد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف سمير البطيخى عضو لجنة الشباب والرياضة بمجلس النواب، تفاصيل منعه هو والمهندس فرج عامر رئيس اللجنة من الدخول لمبنى اتحاد الإذاعة والتليفزيون "ماسبيرو" للمشاركة فى برنامج "7 رياضة" المذاع على قناة النيل للأخبار والذى يقدمه الإعلامى محمد عبد الحكم.

 

أوضح عضو لجنة الشباب والرياضة فى تصريحات لـ"اليوم السابع"، أن أمن مبنى اتحاد الاذاعة والتليفزيون منعانا من الدخول للمبنى لعدم وجود تصريح، على الرغم من أننا أظهرنا "كارنيهات عضوية البرلمان"، مشيرا إلى أنه والنائب فرج عامر ظلا واقفين على باب ماسبيرو لعدم موافقة أمن ماسبيرو.

 

واستنكر "البطيخى" منعه والنائب فرج عامر من الدخول لمبنى الإذاعة والتليفزيون لحضور برنامج الساعة 7 رياضة الذى يقدمه الإعلامى محمد عبد الحكم ، قائلا :" ينفع نائب الشعب يقف على الباب 10 دقائق " ، ولفت إلى أن الأمر انتهى بانسحابهم من أمام بوابة ماسبيرو على الرغم من موافقة مسئول الأمن بدخولهم بعد ذلك  ألا انهم رفضوا الدخول.

وأشار النائب إلى أنهما تلقيا اتصالات اعتذار من معدى البرنامج الرياضى ومحاولة رجوعهم للدخول مرة أخرى، لكنهم فضلوا عدم الدخول.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن

ممثل الشعب . صلاة النبى احسن

الشعب بيقف ساعات فى طابور العيش و في شبابيك السجل المدني و في البنزينه و في كل مكان و ممثل الشعب نفسيته مش متحمله 10 دقايق علشان الاجراءات الامنيه و هو رايح يحضر برنامج علشان يعمل شو اعلامي لنفسه و الله انا حزين معقول في ناس كده ده انت خليتنى هبكى يا راجل ده انت ممثل الشعب و وريتهم الكارنيه يوقفوك 10 دقايق و انت من الساده اصحاب الحصانات طيب لو 10 ثواني كنا قلنا ماشي تتحمل لكن 10 دقايق ده انت تحملت فوق طاقتك بس انت اخدت قرار صادم و مقبلتش الاعتذارات . حقك اصل دى اهانه لا تغتفر كان لازم يفرشوا لك الارض ورد خصوصا انك رايح تمثل الشعب - اللي مش لاقي ياكل - في برنامج رياضي و كمان مش اى برنامج ده 7 رياضه يعنى لازم تطالب باقالة مسئولي الفيفا و مسئول الاتحاد الافريقي و وزير الشباب و وزير الاعلام و رئيس اتحاد الاذاعه و التلفزيون و ماسبيرو و امن ماسبيرو و معد البرنامج و اقولك طالب باقالة الشعب و ما تمثلهوش هو ده شعب يقدر قيمة امثالك يا راجل .

عدد الردود 0

بواسطة:

Zaka

متاسف

حد ميعرفش سمير بطيخة.هزلت.

عدد الردود 0

بواسطة:

ميشو

تحيا مصر

شكرااااااااااااا جزيلا تعليق رقم 1 .. ريحتني من الكتابة و قلت إللي عايز أقوله .. رئيس لجنة الشباب مفيش شعره سوداءءءءءءء في رأسه ههههههههه شباب شباب

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

اكبر صح

هوده الصح برافو أمن التلفزيون.. الزمبليطة بتاعت زمان بح يا اساتذة

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة