أكرم القصاص - علا الشافعي

بالفيديو.. شاب قطرى يستغيث من البطالة فى الدوحة ويكشف فساد حكومة تميم

الثلاثاء، 22 أغسطس 2017 08:04 م
بالفيديو.. شاب قطرى يستغيث من البطالة فى الدوحة ويكشف فساد حكومة تميم الشاب القطرى المستغيث
كتب مؤمن مختار

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف شاب قطرى عبر فيديو نشر على موقع التواصل الاجتماعى "تويتر" عن فساد الحكومة القطرية بقيادة الإرهابى الكبير "تميم بن حمد"، ومعاناة الشباب القطرى من البطالة وتعرض الاقتصاد القطرى لخسائر فادحة.

ويقول الشاب القطرى فى رسالة إلى وزارة التنمية والتعليم العالى "الناس فى قطر اتخرجوا وقاعدين فى بيوتهم، وحتى الآن كل شىء معلق حتى إشعار آخر، والله من كتر الناس اللى بتدور على وظائف أنا أشك أنى مش فى قطر".

وأضاف المواطن القطرى، "كلنا نعرف أن البلد مرت بأزمة اقتصادية لكن مش لها الدرجة نصف الشباب قاعد فى بيوتهم، وإذا طلبوا من وزارة التعليم تمر سنوات دون أن يرد عليهم أحد، والمشكلة كل ما يأتى وزير نقول إنه أفضل من السابق ويفتح مجال للشباب لكن لا يحدث شىء".

وختم المواطن القطرى استغاثته، قائلا "رسالة للتنمية الإدارية افتحوا المجال، الناس بيقولوا نريد شغل ولو فراشات لنستر على عيالنا،" مشيرا إلى أن مستوى البطالة وصل لـ 30% فى قطر.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى اصيل

نص الشباب القطرى يعانون من البطاله!

اسمعوا يامصريين يااللى عايزين توقعوا بلدكم يالللى عددكم اكتر من تسعين مليون دوله قطر الغنيه فيها الشباب يعانون من البطاله والاقتصاد واقف من شهرين ثلاثه بس مقاطعه ....احنا فى مصر اتسلط علينا ولاد الحرام من دوله بقر وتركيا زاسرائيل والمنظمات الارهابيه والخرفان وامريكا وبعض الدول اللى بتعاونهم لمصالح شخصيه على تدمير مصر ومقدروووووووووووووووووووووش ومش هيقدروا لان قائدنا عرف يخلص من بين ايديهم ببركه ربنا والناس الطيبين اللى فعلا بيحبوا مصر وعايزين يعيشوا تحت اى ظروف قاسيه وهما بيحموها ....حفظ الله مصر جيشا وشعبا ورئيسا عظيما

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة