أكرم القصاص - علا الشافعي

هانى زادة: الزمالك اتحسد.. ومرتضى شايل الهم.. ومدعو الانتماء سبب الأزمات

الإثنين، 12 مارس 2018 10:03 ص
هانى زادة: الزمالك اتحسد.. ومرتضى شايل الهم.. ومدعو الانتماء سبب الأزمات هانى زادة عضو مجلس الزمالك
كتب ــ أحمد توفيق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
قال هانى زادة، عضو مجلس إدارة نادى الزمالك، إنه قام بدفع 28 ألف جنيه من جيبه الخاص خلال رحلته إلى تونس للتعاقد مع حمدي النقاز، وذلك من أجل إنهاء إجراءات الصفقة بشكل سريع.
 
وأضاف في تصريحات لبرنامج استاد الهدف عبر أثير إذاعة الشباب والرياضة: "قمت بهذا الأمر حبا في الزمالك ومن أجل سرعة إنهاء الصفقة لصالح الفريق".
 
وقال هاني زادة إن ما يمر به نادي الزمالك، هو الأزمة الأصعب في تاريخه، مضيفا: "نحن في يد النيابة العامة الامينة، وطلبت من محقق النيابة أن تنتهي تلك التحقيقات في أسرع وقت ممكن، فكل الأموال التي دخلت إلى النادي تم توريدها، فأحمد جلال إبراهيم لا يمكن أن يوقع على ورقة باستلام الأموال دون أن يستلمها". 
 
وأضاف: "عمري 63 سنة، ومرتضى منصور 65 سنة، رئيس النادي شايل الهم، كيف ننام ومحاصرون بالأخبار والشائعات من كل اتجاه، ونمتلك أسرة كبيرة، والكل يعلم من نحن. 
 
وأوضح: "النيابة العامة المحترمة تجري التحقيقات، وهناك لجنة من الكسب غير المشروع في نادي الزمالك، تفحص كافة المستندات، وكنت سعيد عندما شاهد الجميع الأموال الموجودة داخل نادي الزمالك، والتي احتاجت إلى 4 مدرعات لتأمينها أثناء نقلها إلى بنك مصر". 
 
وعاد ليقول: "لأول مرة من سنين، كل لاعبي الكرة ينتظرون فرصة اللعب لنادي الزمالك، أتمنى من الجميع ذكر إيجابيات المجلس الحالي، وكذلك سلبيات المجلس السابق، الذي ننهي أزماته ولا دخل لنا فيها".
 
 
وقال عضو مجلس إدارة نادي الزمالك، إن مجلس الإدارة حقق نجاحات كبيرة على مدار السنوات الماضية، وكذلك على مستوى القضايا والأزمات التي أنهاها النادي بنجاح.
 
وأضاف: "البعض حسدنا على النتائج التي حققناها وتغلبنا على المشاكل والأزمات، وصل إلى مرحلة الحسد، فالبعض نظر إلينا، كيف نفور بالدوري والكأس في موسم واحد في ظل الأزمات التي كنا نعانيها". 
 
واستطرد قائلا: "الكل يعلم من هو مجلس الزمالك، وخبراته في العمل الإداري، والمحب للنادي معروف، قد أختلف أنا والمستشار مرتضى منصور في الإدارة، ولكننا نجلس سويا في نهاية اليوم، الاختلاف من أجل الصالح العام لنادي الزمالك". 
 
وعاد ليقول: "مدعو الانتماء إلى نادي الزمالك، هم السبب في أزمات النادي، وفشلوا إداريا في نادي الزمالك بوقت سابق، ولم أرى ذلك في النادي الأهلي". 
 
وأردف قائلا: "حصلت مع أكثر من نصف بطولات نادي الزمالك، والبعض عمل داخل النادي لسنوات عديدة، لم يحصل إلا على بطولة كأس مصر، أنا حصلت عليها بعد شهر واحد من دخولي مجلس الزمالك، وحصلت مع أحمد مرتضى منصور على 4 بطولات متتالية لكأس مصر".

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

جمال علي

علي أيه يا حسرة

علي بطولة المركز الثاني!

عدد الردود 0

بواسطة:

فرعون

نفس النغمه

الحسد و السحر و الهبل و الكذب . و ايه حكايه الدولارات؟ . أربع مدرعات يعنى كان عندكم ميزانية مصر كلها ؟ كفاكم خداع و فهلوه . الحقيقه حتبان بالقانون و كل واحد يتحاسب .

عدد الردود 0

بواسطة:

abdo

شبرا خييت

يظل البعض يردد الاشاعات المضللة عن الحسد واعمال الدجل والشعوذة والتي هى ضد الفطرة من الاجتهاد في العمل لادراك النجاح وللاسف باسم القران بعدم فهم صحيح لنص الايات  وما دخل الحسد في الاستلاء علي المال العام ومخالفة القانون واللوئح وعدم احترام قرار الجمعية العمومية للنادي والسباب واللعن لكل المخالفين في الراي  عموما تعرف طريقة الحل المتبعة لكم اذهب الي شبراخييت وشغل البخور ورش المياه وكيف حصلتم علي الكاس اربع مرات في ثلاث سنوات وعجبي.

عدد الردود 0

بواسطة:

أبوحجاب

أنا اللي حسدت الزمالك

وعملت للزمالك عمل أسود وخبيته في عين ديك مغربي أحول عمره ماشاف نور القمر نيااااهاااااااهااااهاااا نيااااهااههاااااااا 

عدد الردود 0

بواسطة:

WAHID

بيتكلم عن زمالك تانى

بغض النظر عن اللف و الدوران و تزوير الواقع و السبهللة و الاسهال فى الكلام ,, 4 سنوات فى مجلس الادارة بدون حلول مع مصلحة الضرائب و التأمينات ,, ليه ؟ حقوق ممدوح عباس ليه كانت محبوسة ؟ لو كان ده تصرف رجل اعمال كان زمانه اتسجن ، و اى بطولات بتتكلم عنها ؟ و الحسد بمناسبة ايه ؟ و قرارات الجمعية العمومية و حقوق عبدالله جورج و العتال ؟؟ اتقى الله يا هانى و كن صريحا لأن التاريخ لن يرحمك 

عدد الردود 0

بواسطة:

mado medo

الاسطوانة المشروخة

الحسد والاعمال وشمهورش حجج واهية ، نعم السحر والحسد مذكور بالقران ومذكور ايضا ان الاستعانة بالله وقراءة المعوذتين والاذكار والاستعاذة بالله من الشيطان الرجيم تبطل الحسد وتمنعه. اما الاستعانة بعفاريت شبرا خيت فنتيجته معروفة. مرتضي شايل هم نفسه لانه خلاص انكشف واصبحت النهاية قريبة واللهم لا شماتة ولكن كما تدين تدان , وقرأت في احد الصحف ان اهدار المال العام واحدة من التهم الموجهة لمرتضي ، وما طار طير وارتفع الا كما طار وقع ولله في خلقه  شئون

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر؟

كيف ننام ومحاصرون بالأخبار والشائعات من كل اتجاه، ونمتلك أسرة كبيرة، والكل يعلم من نحن

والكلام دة والاحداث المؤسفة دى لية مظهرتش الا دلوقتى ولا زمالك اليوم مش زى زمالك بتاع زمان --ولازم يتبهدل وسيرتة تبقى على كل لسان --ها مين السبب؟

عدد الردود 0

بواسطة:

زملكاوي

ليه ياكابتن

ده انتم معاكم 16 الف صوت ملاكي ممكن بيهم تاخدوا قرار بفتح حسابات شخصيه لاموال النادي، وممكن تقيلوا جورج والعتال وكمان عباس وسليمان.... وممكن تكتبوا النادي باسم عائله سياده المستشار.... ده انتم ممكن تبيعوا النادي لو حبيتم... ولا شأن لمعالي الوزير في قرارات الجمعيه العموميه.... ياحلاوه الجمعيه العموميه الملاكي

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

قريب جدا

خيبه عليك انت و هو.هيشيلك الليله بعد كده و هيقول مبمضيش على ورقه يا اهبل أنت و التانى اللى اسمه أحمد جلال.

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر؟

يا ابو حجاب الله لا يسيئك علشان خاطر حبيبك النبى والجماهير الغلبانة اعمل لة عمل يرجعة تانى زى زمان

التكاليف هتحملها انا والسفر للمغرب كمان على حسابى والديك الاعور خلية اعمى وهشترية لك من سوق التوانسة بالسيدة عيشة--ومصروف جيبك هتخدة الطاق طاقين ولو وصل الامر تسافر لاعماق اعماق افريقيا وبالاخص للواد الساحر بتاع اشانتى كوتوكو دا واد عقر وهيجيب لك التايهة--المهم هو مصلحة الزمالك ورفع الغمة والغمامة عنة--ها نقول عالبركة وتسافر النهاردة يلزمك كام للعملية دى كلها --500جنية كويس لاء لاء بلاش 500 نخليها 550--طب بلاش قول انت الرقم اللى يعجبك--أية اية اية 700 مقدم و500 بعد التنفيذ لية يا عم مقدم ومؤخر هى جوازة دى جنازة --لا لا دة كتير قوى بس لو كان دة هيخلى الزمالك ياخد جميع البطولات المحلية والافريقية والعربية لمدة 10 سنين على الاقل معنديش مانع--وعيهم 100من عندى كمان علشان تشبرق على نفسك وعليهم بوسة--جواز سفرك جاهز ولا نطلع لك واحد جديد التأشيرة عليا برضة--يالة بقى متبقاش حنبلى قوى كدة--هات ايدك--طب والعشرة دول والعشرة دول ما معايا غير 500 ملطوش والباقى هستلفة طب اقول لك حاجة خلص انت الموضوع دة وليك عليا يا عم لما الزمالك يكسب الدورى السنة دى هزودهم وهخليهم 1200 والله واقفة عليا بخسارة بس علشان خاطر نادى زى دة عريق ميصحش نسيبة يغرق لازم نتعاون علشان ننقذة  استنة استنة السنة دى ازاى هتخلية ياخد الدورى والاهلى عندة 75 نقطة--مش شغلى--مش شغلى ازاى دة مستحيل--مفيش حاجة اسمها مستحيل لية بقى علشان الديك اللى هتشترية لازم يكون ديك رومى مش بلدى معضم--دب ومالة موافق ويالة يالة اخزى الشيطان كدة وسمعنا الصلاة على النبى وزى ما عكيتة ووحلتة طلعة من العكة والوحلة دى--الله يجازى شيطانك يا ابوحجاب--دخلت الزمالك التاريخ من اوسع الابواب--وخليت النيابة تحط ايديها على كل حساب--وعيشت الزمالك وجماهيرة فى عذاب--أية دة انت معندكش قلب ولا حتى عزيز او احباب--روح منك لله يا ابو حجاب--عملت للنادى سمعة زى الهباب

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة