البرتغالى فيريرا يطلب 5 ملايين جنيه شهرياً لتدريب الأهلى

السبت، 19 مايو 2018 11:38 ص
البرتغالى فيريرا يطلب 5 ملايين جنيه شهرياً لتدريب الأهلى فيريرا
كتب فتحى الشافعى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

طلب البرتغالى جيسوالدو فيريرا، المدير الفني الأسبق للزمالك والحالى لنادي السد القطرى، الحصول على 200 ألف دولار شهرياً لتدريب الأهلى بجانب 100 ألف دولار للجهاز المعاون له ليصل إجمالى المبلغ المطلوب من جانب فيريرا لتدريب الأهلى 300 ألف دولار، أى ما يقرب من 5 ملايين جنيه شهرياً.

ويبحث الأهلي عن مدرب أجنبى لخلافة حسام البدرى الذى تقدم باستقالته عقب الخسارة من كمبالا سيتى الأوغندى الأسبوع الماضى بدورى أبطال أفريقيا.

وينضم فيريرا لقائمة تضم عدداً كبيراً من المدربين المُرشحين لتدريب الأهلي، أبرزهم الأرجنتيني رامون دياز المدير الفنى السابق للهلال السعودى، والفرنسى كارتيرون المدير الفنى الأسبق لوادى دجلة، والذى توّج مع مازيمبى الكونغولى ببطولة دورى أبطال أفريقيا عام 2015  وهناك أسماء أخرى مُرشحة ايضاً لتدريب الأهلي، أمثال البرازيلى فانديرلى لوكسمبورج، والصربى سلافوليوب موسلين، والسويسرى جروس والألمانى بيتر نيرير.

ويلقى االثلاثى فيريرا ودياز وكارتيرون تحديداً قبولاً فى القلعة الحمراء، وإن كان فيريرا يأتى فى مقدمة الأسماء المُرشحة بقوة لتدريب الأهلي بسبب نجاحاته مع الأندية التى عمل بها، وكذلك شخصيته القوية، لكن طلباته المالية تمثل عائقاً للتعاقد معه، لذا طلب مسئولو القلعة الحمراء من وكيل المدرب تخفيض مطالبه المالية لإتمام الصفقة.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

سعيدو

هو الزمالك تاعب الاهلى كده ليه ؟!

الاهلى رايح يدور على فضلات الزمالك من المدربين

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد اشرف

الاهلى عايز اى حاجه من ريحة الزمالك العظيم

يا جماعه فيريرا نجح مع الزمالك عشان لاعبي الزمالك كانوا على مستوى فنى وبدنى عالى .... وبالتأكيد حيفشل مع الاهلى عشان لاعبي الاهلى على ادهم

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد مختار

سؤال لمحمد أشرف اللى معلق قبلى

حضرتك بتقول الزمالك العظيم .. تمام ممكن بقى تقولى عظيم من أنهى منطقه بالظبط ؟ من حيث البطولات المحليه ولا الافريقيه ولا مشاركات فى كأس العالم للأندية ولا من حيث عدد مرات الفوز على النادى الأهلى؟ لما تتكلم عن عظيم يا كابتن اتكلم على قد حجم فريقك.

عدد الردود 0

بواسطة:

الأسكندراني

( سعيد وأشرف ومختار ) !!!!

...و...و نمازج للوعي المصري حاليا ...قرررررف .

عدد الردود 0

بواسطة:

عباس

نادى الزمالك العظيم

المختلط سابقا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود علاء

واحد يقولك فضلات والتاني يقولك عظيم

هو فعلا عظيم في فضلاته اللي زيكو دي رقم واحد رقم ٢ معروف ان فيريرا مدرب فاشل في المباريات الكبيرة بدليل هزايمه في النهائيات وامام الاهلي في الدوري ولم يستطع الفوز الا علي الفرق اللي علي قدها وفي الغالب كان بيتعادل ايه بقا العظمه اللي في ده فاز كام مره علي الاهلي في ١٢ سنة دوري تقدر تقوللي هي مره واحدة الشهر ده اتكسف علي دمك انت وهو واخيرافيريا الفاشل اللي مرضيش يعبركم ويرجع احنا مش عايزينه ده كلام جرايد

عدد الردود 0

بواسطة:

اهلاوى ملكوم

جاى بعد ايه لما اتفضحنا فى افريقيا وسط اللى يسوى واللى مايسواش

الى عبد الله السعيد جاى بعد ايه لما اتفضحنا فى افريقيا وسط اللى يسوى واللى مايسواش أنسى، إنساني، متقولش نرجع تاني . وبلاش تترجى فيّا، تبكي عليّا. مش ممكن يوم هقدر اسامح . تترجى فيّا، تبكي عليّا . مش هنسى يوم . إن انت جارح . وإزاي قلبك يسيبك . تقسى على قلب حبيبك وتزود ناره نار . إزاي، البعد أنا اتحملته . سبتني في طريق كملته، كان . صعب وكله مرار . وجاي دلوقتي تقولي خلاص . ما خلاص قلبي إنجرح . تترجى فيّا، تبكي عليّا . مش ممكن يوم هقدر اسامح . تترجى فيّا، تبكي عليّا . مش هنسى يوم إن انت جارح . بعت، بعت ليه؟ خنت، خنت ليه؟ . جاي بعد إيه بتحس بيّا . حب، حب مين! . حلم، هوّ فين! شوق، شوق لمين؟ متقولش ليّا . جاى بعد ايه لما اتفضحنا على ايد الأسيوطى ده حتى الزمالك اللى معدش بيغلب حد غلبنا... يا غلبى يانى ياما

عدد الردود 0

بواسطة:

MARAM

خللى حتى الزمالك اللى ما بيغلب أحد ز غلبنا

أجمل تعليق من الأخ الهلاوى الملكوم فعلا قلت فأصبت حتى الزمالك اللى ما بيغلب حد ..غلبنا

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة