أجيرى يحل لغز مستوى محمد صلاح: "لعب 65 مباراة وجاى المنتخب خلصان"

السبت، 13 يوليو 2019 02:04 م
أجيرى يحل لغز مستوى محمد صلاح: "لعب 65 مباراة وجاى المنتخب خلصان" اجيرى ومحمد صلاح
كتب حاتم رضا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

فسر خافير أجيرى، المدير الفنى السابق لمنتخب مصر، أسباب ابتعاد محمد صلاح نجم الفراعنة وليفربول الإنجليزى عن مستواه المعروف خلال بطولة امم افريقيا 2019، ليحل اللغز الذى حير الجماهير المصرية حول تراجع مستوى نجم المنتخب فى الكان.

وقال أجيرى، خلال حديثه مع مرافقيه قبل السفر إلى إسبانيا صباح اليوم، إن محمد صلاح وصل معسكر المنتخب وهو منهك للغاية، بسبب الموسم الشاق الذى خاضه مع ليفربول الإنجليزى، حيث خسر الدورى فى آخر مباراة، كما فاز ببطولة دورى أبطال أوربا.

وأضاف المدرب الإنجليزى، "محمد صلاح لعب 65 مباراة هذا الموسم مع فريقه، كلها كانت مستوى أول، ووصل معسكر المنتخب خلصان ومش قادر، وحاولنا إراحته قدر المستطاع ولكن لم نستطع، فى ظل الضغوط الواقعة علينا لتحقيق اللقب".

وودع منتخب مصر بطولة أمم افريقيا من دور الـ16 بعد الخسارة من جنوب أفريقيا بهدف نظيف.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل و الآن عادل الأول

" خافير أجيرى، المدير الفنى السابق لمنتخب مصر "

و لما صلاح كان تعبان و خلصان حطتوه في المنتخب ليه ........ على العموم دي مش مشكلة صلاح و بس , دي مشكلة سوء اختيار اللعيبة و توافقهم مع بعض و التصميم على على اسماء معينة و تجاهل غيرها و أيضا الاعتماد على لاعب واحد أواثنين و تناسي إن الفريق لازم يكون كله منظومة متكاملة ( زي أي فرقة طبيعية في العالم ) !!! 

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد ابراهيم

كفاية تبرير

وماذا عن زميله مانيه فى فريق السنغال...وماذا عن رياض محرز مع الجزائر. مازالوا بكامل لياقتهم و يؤدوا اداء الابطال حتى تاريخة

عدد الردود 0

بواسطة:

دكتور خالد عبد الفتاح

سيادتك أللى مدرب خلصان انتا و من اخترتهم من لاعبين معدومى الكفاءة و الفنيات

و لو جد صلاح  من يمرر له و من يستلم منه لوجدت أمامك صلاح اخر كان سببا لتتويج فريقه ببطولة أوروبا... بس العيب مش عليك العيب على من أختارك..

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد سلامه

ده كلام مظبوط

يعني شايف لاعب خلصان ومش هتستفيد منه واخدته المنتخب ولعبته وكله علي حساب إسم البلد وحرقت دمنا. طبعا مع إسم زي محمد صلاح كله بيجيب ورا حتي إتحاد الكره ما يقدرش بعد البيان اللي طلعه بخصوص ورده إنه يستمر علي موقفه وحضراتكم شوفتم اللعيبه الكويسين دول فرضوا رايهم ولعب ورده ويا ريتنا اتنصفنا. والله كان نفسي يبقي منتخب مصر في حاله كويسه وحتي لو وقف ورده هيضيع البطوله بس يقولوا علينا والله إحنا مائة مائه . اهو الحال لا مائه مائه ولا أي حاجه نتمني ان نحسن الإختيار لما هو قادم

عدد الردود 0

بواسطة:

هانى راشد

الاحيــــــــــــــــــــــــــــــــــــرى

ياعم انت من اول يوم قلنا عليك مش باين لك وش ولا طريقة ، كأن ربنا بيعاقبنا على كوبر على الاقل كان له بصمة دفاعية بحتة , وهو عنده حق وهو احنا عندنا لعيبة الان تعرف تهاجم او تمون المهاجمين ؟؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

Hassan Hassan

اجيري

خلصان ايه يا متخلف لو انت مدير فني صح وطريقة تدريبك للفرقة خلت صلاح يوصله من زمايله علي الاقل عشر كور ويضيعهم يبقي خلصان لكن وصله ايه ولا حاجة ده هو اللي بيدي كور لزمايله ده جاب جونين الفاول واللي رقص فيها الجول دول انت السبعين سنة اللي انت عشتهم لو وقفت عل راسك ما تعرفش تجبهم

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة