ابنة أحمد راتب: والدى كان بيروح ماسبيرو من الصبح لبليل يمكن يعمل أداء صوتى بـ 2 جنيه

الإثنين، 14 ديسمبر 2020 08:35 م
ابنة أحمد راتب: والدى كان بيروح ماسبيرو من الصبح لبليل يمكن يعمل أداء صوتى بـ 2 جنيه لمياء احمد راتب
كتب: بهاء نبيل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال لمياء أحمد راتب، ابنة الفنان الراحل أحمد راتب: أنا مفتقدة والدى مثل الجمهور كفنان وكان نفسى يعمل أعمال أكثر، ولكن ده مش هيعوضنى عن فقدانى لوالدى اللى كان عايش معايا، وكان الناس بتشوفنى محظوظة أنى معاه دايمًا.

وأضافت لمياء خلال استضافتها في برنامج "الحياة اليوم" للإعلامية لبنى عسل، المذاع على قناة الحياة، والدى دخل المعهد العالى للفنون المسرحية من ورا أهله ولكنه دخل كلية الهندسة واتخرج منها إرضاء لوالده كما أنه درس في المعهد وتخرج منه أيضًا، ولكنه لم يعمل بالهندسة ولا يوم واحد.

وتابعت، وكان عنده أول كام سنة بعد التخرج صعب شوية عليه وكان بيروح كل يوم مبنى الإذاعة والتليفزيون يقعد من 9 الصبح الى بليل عشان يمكن ياخدوه في أداء صوتى وياخد عليه 2 جنيه، وقال لوالدتى لو فات سنة ومعرفش يعمل حاجة أنه يسافر ويشتغل بشكل أكاديمى ويدرس للطلبة فنون مسرحية، بس الحمد لله قبل ما السنة تنتهى جاله أدوار صغيرة والدنيا مشيت معاه.

ورحل أحمد راتب عن عالمنا يوم الأربعاء 14 ديسمبر، عن عمر يناهز الـ67 عاما، بعد إصابته بأزمة قلبية مفاجئة نقل على أثرها إلى أحد المستشفيات والذي توفي فيه، وشُيعت جنازته من مسجد الحصري بمدينة 6 أكتوبر عقب صلاة العصر.

214214dsf
 

 

tertert
 

 

erterte
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة