أكرم القصاص - علا الشافعي

نيرمين الفقى:" المنتجون ضيعوا 10 سنين من عمرى وبمضى بأقل أجر دلوقتى "

الأحد، 12 أبريل 2020 12:42 م
نيرمين الفقى:" المنتجون ضيعوا 10 سنين من عمرى وبمضى بأقل أجر دلوقتى " نيرمين الفقى
سارة صلاح

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

 

عاشت الفنانة نيرمين الفقى فترة غياب عن جمهورها و التمثيل وصلت إلى 10 سنوات منذ مسلسل " جبل الحلال" حتى ظهرت في مسلسل أبو عروسة بجزئية ثم نصيبى و قسمتك قصة " ما يطلبه المستمعون"، وعلى حد قولها أن سبب ذلك هم المنتجون الذين  ضيعوا 10 سنين من عمرها في انتظار الدورالمناسب .

وشاركت الفنانة نرمين الفقي عبر حسابها على إنستجرام، مقطعا من لقاء أجرته مؤخرا، مع الإعلامية إنجي علي، ببرنامج "Close up" على قناة نايل سينما.

وتحدثت نرمين في اللقاء عن غيابها لمدة 10 سنوات عن الدراما، قائلة: "المنتجين ضيعوا 10 سنين من عمري في انتظار الدور الكويس، عشان كده غيّرت ونوّعت من جبل الحلال لأبو العروسة لنصيبي وقسمتك، وكل واحد فيهم كان فيه نجاح كبير الحمد لله".

وقالت: أمي كانت زمان بتنصحني إني مهتمش بالفلوس وتقولي  اهتمي بالعمل عشان يفضل المشاهد فاكرك وتسيبي علامة، لكن للأسف دلوقتى لا في فلوس ولا في دور مناسب، أنا دلوقت بمضي بأقل من أجري اللي كان من 10 سنين.. الموضوع ده طبعا مأثر وبيضايق أكتر لكن دي الحقيقة ولازم أكون واقعية، لكن النجاح هو التواجد، طول ما أنتي موجودة ده نجاح في حد ذاته".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nermineelfiky Official Page (@nermine_elfeky) on

وشاركت نرمين الفقى فى مسلسل "نصيبى" وقسمتك الجزء الثالث، والذى يتكون من 45 حلقة، وتتضمن العديد من الحكايات والقصص المختلفة، وشارك فى البطولة هبة مجدى وهانى عادل، وقصة "اتفضل فى الصالون" بطولة هنا شيحة وفراس سعيد، و"اكدب عليا شوية" بطولة ميرهان حسين ومراد مكرم، و"مين طفى النور" بطولة كريم قاسم وملك قورة، و"ع الهادى يازبادى" بطولة نسرين أمين ونبيل عيسى، و"كله بالحب" بطولة شريف سلامة وإيمان العاصى، وحكاية "حبيبتى من تخون" بطولة طارق صبرى وميرنا نور.

 

وفى نوفمبر 2019، احتفلت الفنانة نرمين الفقى، بالانتهاء من تصوير الحكاية الأخيرة "ما يطلبه المستمعون"، من مسلسل "نصيبى وقسمتك 3"، وذلك بنشرها صور على حسابها الشخصى "فيس بوك" وعلقت عليها: "النهاردة كان آخر يوم تصوير حلقة ما يطلبه المستمعون من مسلسل نصيبى وقسمتى".

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة