أكرم القصاص - علا الشافعي

ويسيطر على إخوان إسطنبول..

مذيع بمكملين يفضح عزام التميمى "إنجليزى الجنسية ومن يخرج عن طوعه ينكل به"

الثلاثاء، 29 سبتمبر 2020 09:59 م
مذيع بمكملين يفضح عزام التميمى "إنجليزى الجنسية ومن يخرج عن طوعه ينكل به" جانب من الفيديو
كتب أحمد عبد الرحمن

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
عرض الإعلامى نشأت الديهى، فيديو لإعلامى على قناة مكملين يدعى طارق قاسم، يهاجم من خلاله عزام التميمى، وقال الديهى خلال تقديمه برنامج "بالورقة والقلم"، على فضائية "TEN"، إن هذا الإعلامى كفر بالإخوان.

وهاجم طارق قاسم عزام التميمى، وقال إنه إنجليزى الجنسية يسيطر على إخوان إسطنبول ومن يخرج عن طوعه ينكل به، قائلاً: "هذا الرجل الغامض بسلامته مسيطر على فعالياتنا السياسية والإعلامية في إسطنبول، وكل من يخر عن طوعه يعاقب وينكل به تنكيلا شديدا، وبعدين ـنت راجل إنجليزى ومسيطر على إعلام بيقول إنه إعلام الثورة، وبتجربتى لا هو إعلام ثورى ولا إعلام أساسا، والراجل داب يصرف على منظومة فساد لا نهائية عشرات الملايين قدمت لاسطنبول مخصصة لما يسمى إعلام المعارضة المصرية، اتعلم بها بيزنس، وناس في ظرف سنتين تلاتة كان جاى من مصر بالعافية بتمن التذكرة أصب مليونير حريفا".
 

 
وأضاف: " لما أفاجأ إن واحد إنجليزى يدير منظومة إعلامية مشبوهة احتكيت بها وتأكدت أنها مشبوهة، إذا ‘حنا قدام راجل إنجليزى يسيطر على إعلام المعارضة المصرية في الخرج وعنده علاقات مهولة، الراجل دا نشاطه مستحيل يطلع من تحت ايد الجهات العالمية والمخابرات الإنجليزية وكل الجهات اللى بتخاف منها دى". 
 
وتابع مذيع مكملين: "من أول لحظة العبد لله والصحفيين اللى زيي لقينا نفسنا محشورين في قبضة وسائل إعلام بعينها والعمل الإعلامى في الخارج لا تتم إلا من خلال هذه المنابر، وكانت غامضة جدا، ولقينا وضع شاذ وسيئ والأمور تدار بشكل تعليمات من الخارج، وأفاجأ أن من يديرنا واحد مش مصري".
 
وأردف: "فوجئت بهذا الشخص ولما تقول اسمه قدام عتاولة الإعلام في أسطنبول ركبهم بتخبط في بعض، هذا الحاج إنجليزى الجنسية وهو من أًصل فلسطيني وبيتكلمش عن فلسطين وجاى بيركز مع القضية المصرية"، مضيفا: "الإخوان لم بيحبوا يقابلوه بيتركوا تليفوناتهم في مكان كبير، دي ما فيا ولا عصابة دا بنتكلم في السياسة". 
 
واستكمل "الغريبة بعضهم يتكلم عن الثورة وكلهم عارفين إنه قابض تمن اللى بيعمله، اللى بيصدقق هو الغلابة اللى قاعد في مصر، واللى فاكره بيناضل، البيه من دول قابض كويس جدا تمن اللى بيعمله".. "يمارس عمليات تخريبية على المستوى السياسى والإعلامى ويلعب في المف المصرى والسورى والعراقى والفلسطينى، وأنه راجل إنجليزى يمارس كل هذه الأدوار التخريبية في إسطنبول التركية التي تآمر عليها الإنجليز، دى علامة استفهام، أتحدى جنس مخلوق كائنا من كان أن يكذب كلمة من اللى بقوله، مستعد للظهور على شاشة قناة مكملين تكون لايف واللى عاوز يناظرنى أنا جاهز، أنت راجل مجرم ومتآمر على مصر، أتحداك لو راجل تورينى نفسك".   
 
وواصل: "فين الفلوس والإعلام والتمويلات، والكل عارف بيجى من الدولة الفلانية والعلانية، بتروح لأخونا الشفاف ليشارك في مشروعات عقارية في إسطنبول ويعمل مصانع رخام الشرعية ومش عارف ايه، اتلعب بينا لعبة من أشخاص معندهاش دين ولا ضمير، واللى بيطلع يغطى عليهم بيلعب دور محلل، ولما تكلمه عن الأشكال دى يقولك القضية".








الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة