شوبير: محمد شريف لازم ينسى المنتخب.. وموسيمانى يبعد عن "السوشيال ميديا"

الأحد، 17 أكتوبر 2021 10:18 ص
شوبير: محمد شريف لازم ينسى المنتخب.. وموسيمانى يبعد عن "السوشيال ميديا" موسيمانى المدير الفنى للنادى الاهلى
كتبت لبنى عبد الله

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

طالب الإعلامى أحمد شوبير محمد شريف مهاجم الأهلى بنسيان مسألة استبعاده من صفوف منتخب مصر حتى يستعيد فورمته التهديفية ، وقال شوبير فى برنامجه الإذاعى عبر أون سبورت إف إم:"فين روح الأهلى أمام الحرس الوطنى ، فين الاصرار ، فين تجهيز اللاعيبة، فين الماتشات الودية ياموسيمانى اللى كان المفروض تلعبها عشان تجهز اللاعبين".

ويضيف شوبير:" محدش بس يقول موسيمانى مدرب سيىء ، موسيمانى حتى الان لم يخسر أى مباراة أفريقية مع الاهلى وفاز على عتاولة أفريقيا الترجى والزمالك والوداد المغربى وصن دوانز ، بس لازم يخف السوشيال ميديا شوية وكلامه مع زوجته عن تمديد العقد كل شوية ، جمهور الاهلى مش بيتسحمل كتير".

وأكمل شوبير:"فين شكل الأهلى أمام بطل النيجر، الأهلى لعب 90 دقيقة بدون تسديدة على المرمى مفيش عرضية ليه بقى 2 ركنية ، وعلى فكرة على لطفى لايتحمل مسئولية الهدف ، ولازم محمد شريف ينسى قصة استبعاده من المنتخب ضيع كور خطيرة امبارح ، لازم ينسى الاستبعاد عشان الاهلى هو اللى هيرجعه المنتخب مرة ثانية ، معنديش شك أن الاهلى هيكسب هنا ويصعد بس الاداء لازم يبقى افضل".

وعن الزمالك علق شوبير:" الفريق قدم مباراة مميزة أمام توسكر الكينى ، والفريق كان راكب الجيم من اوله ويستحق الفوز وهيكسب كتير هنا فى العودة".

وعن رابطة الاندية قال شوبير:" فى ناس عايزة تعطل مسيرة رابطة الاندية ، وبعدين هحكى بيعملوا ايه بس لازم اقولهم محدش وصى على الكرة المصرية ، والدوري مش بتاع حد ".

وصلت بعثة فريق النادي الأهلي القاهرة فجر اليوم، الأحد، قادمة من النيجر عقب التعادل بعد خوض مباراة الحرس الوطني، التي انتهت بالتعادل الإيجابي 1/1 في ذهاب دور الـ32 لدوري أبطال أفريقيا. 

وتحركت بعثة الأهلي من ملعب الجنرال سيني كونتشي عقب نهاية اللقاء إلى مطار ديوري هاماني مباشرة، لبدء رحلة العودة إلى القاهرة واستمرت الرحلة قرابة الست ساعات.

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة