مكافأة 20 ألف جنيه.. البحث عن الكلبة جى جى التائهة فى أكتوبر

الجمعة، 19 فبراير 2021 07:50 م
مكافأة 20 ألف جنيه.. البحث عن الكلبة جى جى التائهة فى أكتوبر كلب مفقود
إيهاب محمد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قد تصل درجة ارتباط الإنسان والحيوان الأليف الذى يربيه إلى درجة يستحيل معها نسيانه أو التفريط فيه بسهوله، اذ مرض يذهب للكشف عليه، أما اذا فقد مثلما حصل مع فتاة من مدينة 6 أكتوبر، فما كان منها إلا أن نشرت على مواقع التواصل الاجتماعى تعلن مكافاة للعثور على الكلب، قيمتها 20 ألف جنيه.

بوست الكلب
بوست الكلب

 

نشرت فتاة تدعى منه قطب من خلال حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعى "فيس بوك"، صورة لكلبة مفقودة وتعلن عن مكافأة قيمتها 20 ألف جنيه، لمن يعثر عليها.

الــكلب
الــكلب

 

وقالت الفتاة في تعليقها على الصورة: "في صديقة كلبتها تاهت والمكافأة دي لأي حد يلاقيها .. هي تاهت في أكتوبر طلعت من البوابة على الطريق السريع.. اللي يلاقيها هيستلم الفلوس قبل حتى ما يسلمها.. بس بعد التأكد أن هي الكلبة اسمها "چى چى" وعندها 11 سنة".

 

وحاز المنشور على انتشار واسع، وصل لما يزيد عن الألف مشاركة، منهم من تعاطف معها أو من من استهزأوا بالمنشور وقيمة المكافأة الكبيرة.

جاء في احدى التعليقات:" يارب يطمن قلبك عليها ويرد هالك بالسلامة ان شاء الله"، وجاء اخر :" انا لو توهت أهلى هيعرضوا فلوس لليقتلنى"

التعليقات
التعليقات

 

وكان أبرز التعليقات" هي فلوس دى مش بتتعبو وتشقو بيها زينا لدرجه انكم بتعرضوها كدا كانها جنية الفلوس دي تجهز عريس وتفتح بيت ياجدعااان حرام".

تعليق اخر
تعليق اخر

 

وكتب أخر :" تاخدى كلبه شبها أختها نفس الشكل وهسميها چى چى وهعملك اللى نفسك فيه فيها وهاتى الـ20الف جنيه".

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

اميره الازهرى

دوروا فوق السطوح

اتسرق كلبنا فى دريملاند واعلنا عن مكافءه ودورنا ليل نهار وهو فى الاخر طلع قافلينه فى غرفه فوسطوح عماره جنبينا وكنا نسمع نباح لكن للاسف لاقينه بعد فوات الاوان٠ 

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة