حمدى الميرغنى: رامز جلال بيحب المقالب أكتر من نفسه بس بيترعب من خالد الصاوى

الخميس، 12 أغسطس 2021 06:03 م
حمدى الميرغنى: رامز جلال بيحب المقالب أكتر من نفسه بس بيترعب من خالد الصاوى حمدى المرغنى
كتب بهاء نبيل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

حل الفنان حمدى الميرغنى ضيفا على برنامج "on set"، الذى تقدمه الإعلامية شيرين حمدى، على قناة ON، وتحدث عن أحدث أعماله السينمائية قائلا: "فيلم ديدو أنا مصوره من 2019، وأنا حبيته جدا وأنا اللى طلبت أكون فيه لأن الكلام كان قدامى فطلبت منهم إنى أشارك فيه لأنه عجبنى جدا".

 

وأضاف حمدى الميرغنى: "فيلم ديدو فكرته جديدة وخاص بالأطفال بشكل أكبر، واتبهدلهنا فيه لأن تصويره كان صعب بسبب الجرافيك وقعدنا تصوير 7 شهور، وفى مشهد بس فضلنا نصور فيه 8 أيام، أما فيلم "أحمد نوتردام" أنا صورته فى عام 2020، وتصادف عرضهما فى وقت واحد.

وتابع حمدى الميرغنى: "رامز بيحب المقالب أكتر من نفسه، بس هو بيخاف وبيترعب من خالد الصاوى، لأن في مرة في كواليس الفيلم كان رايح يعمل مقلب فى خالد الصاوى وهو نايم ويزمر فى ودنه وبمجرد لما خالد الصاوى فتح عينه قاله أطلع بره راح رامز قفل الباب وخرج وقالى أول مرة أخاف من حد".

وتدور أحداث فيلم "أحمد نوتردام" حول صحفى يتتبع عمليات قتل واسعة لعدد من السيدات وتبحث الأجهزة الأمنية عن السفاح الخفى، وفجأة تتسرب معلومة لقوات الأمن عن تأثر السفاح بشخصية "أحدب نوتردام"، ويقرر الصحفى "رامز جلال" أن يتقمص شخصية الأحدب، ويطلق على نفسه اسم "أحمد نوتردام" ليجذب انتباه السفاح، وبالفعل ينجح فى ذلك ويبدأ السفاح فى البحث عنه ظنا منه أنه يشاركه حب شخصيته المفضلة، وتتوالى الأحداث إلى أن يكتشف الصحفى سر قتل السفاح للسيدات فى منزله.

فيلم "أحمد نوتردام" من بطولة، رامز جلال، غادة عادل، خالد الصاوى، بيومى فؤاد، حمدى المرغنى، انتصار، وهو من تأليف لؤى السيد، وإخراج محمود كريم.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة