صور.. آيتن عامر تقصف جبهة الشباب فى حملة "خليها تعنس" .. شوف قالت إيه؟

الإثنين، 28 يناير 2019 07:41 م
صور.. آيتن عامر تقصف جبهة الشباب فى حملة "خليها تعنس" .. شوف قالت إيه؟ الفنانة آيتن عامر
كتب محمد رضا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

اشتعلت حرب إلكترونية بين الشباب والفتيات على مواقع التواصل الاجتماعى خلال الساعات الماضية، بسبب حملتين متضادتين بدأت من طرف الرجال الذين دشنوا حملة باسم "خليها تعنس"، عبروا من خلالها عن استيائهم من ارتفاع مصاريف الزواج والمبالغة فى المهر المطلوب من أسر الفتيات، وهو الأمر الذى قابلته الفتيات بحملة مضادة حملت شعار "خليك فى حضن أمك".

تدوينة آيتن عامر
تدوينة آيتن عامر

 

الشباب والفتيات خاضوا معركة عبر صفحات التواصل الاجتماعى، والتى لم امتدت إلى عدد من المشاهير والنجوم، ومن بين المشاركين فى ذلك السجال بين الذكور والإناث، الفنانة آيتن عامر، التى دعمت بنات حواء، بنشر صورة لها مكتوب عليها "خليها تعنس إيه.. ده احنا بنصلى استخارة عشان نرفضكوا يلااااا"، وعلقت عليها "قال #خليها_تعنس قال".

رغم قصف الجبهة الذى اعتمدته الفنانة أيتن عامر، فى تدوينتها ردًا على الحملة الشبابية، إلا أن من بين 31 ألف تعليق لمتابعيها، كانت هناك ردود إجابية من قبل الشباب، والتى حملت بعض الغزل، فقال حساب باسم "أحمد عبد العزيز"، "لما يبقوا زى أيتن كدا ليهم حق يرفضوا"، فيما دعمتها البنات، وقالت "نونا"، "أيوه بقى يا جامد"، وعلقت آية حمدى، "أه والله عندك حق"، كما قالت أسماء "الله عليكى يا قلبى يسلم ردك والله قصف جبهة".

aytenamer_49294553_779766302398094_414053675530646597_n
آيتن عامر تهاجم الشباب فى حملة خليها تعنس

 

2
رد الشباب على آيتن عامر

 

3
دعم الفتيات للفنانة آيتن عامر

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن سكندرى

خليكى في حجر امك

حملة جديدة علي البنات بدل متعنس خليكى في حجر امك

عدد الردود 0

بواسطة:

اسلام مهني

المغالاه في الزواج

اطمسوا ده احنا اللي بنصلي استخارة عشان نواقق ولا نرفض ارجو النشر

عدد الردود 0

بواسطة:

موطن سكندرى

خليها تعدى متبصلهاش

خليكى واقفة على السلم لاطايلة بح الشام ولا عنب اليمن وتبورى ده احنا الى نختار الى تظفر بذات الدين مش انتم الى بتخاروا واحنا كمان  بنصلى صلاة استخارة وخليكى فى بيتك حتغفنى وتجربى وشعرك يبيض ومحدش يبصلك وخليها تعدى متبصلهاش وتشيل البويا شبه الغسيل واقلب القدرة على فومها تقع البنت على فومها

عدد الردود 0

بواسطة:

لولا جلال

ايضاح

هما قالو خليها تعنس انتى قولى خاليه يعجز ولكن الام مالهاش علاقة بالموضوع كل اناء ينضح بما فيه معنى كدة اختلفت مع جوزك هتغلطى بامه

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة