ابنة أحمد راتب: "والدى كان طيب ومش بيعرف يعاقب وبيزعل منى لو عاقبت بنتى"

الإثنين، 14 ديسمبر 2020 09:18 م
ابنة أحمد راتب: "والدى كان طيب ومش بيعرف يعاقب وبيزعل منى لو عاقبت بنتى" برنامج الحياة اليوم
كتب: بهاء نبيل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قالت لمياء أحمد راتب، والدى كان طيب وحنين بشكل مفرط وماما كانت ماسكة زمام الأمر في التربية والشدة، لأنه مش بيعرف يعاقب، ولكنى كنت باخد رأيه في كل حاجة وكان عنده ثقة في كل اختياراتنا، وزرع فينا قيم بشكل غير مباشر من غير ما نحس.

وأضافت خلال استضافتها بصحبة الناقد طارق الشناوى في برنامج "الحياة اليوم" للإعلامية لبنى عسل، المذاع على قناة الحياة، لا يوجد دور لوالدى ندم عليه لأن التمثيل بالنسبة له كان غاية، لدرجة أنه كان يمشى في الشارع وينسى أنه مشهور، أما بالنسبة للأدوار التي لا ينسى كواليسها فكانت مسرحية "سك على بناتك"، وفيلم "يارب ولد" وغيرها من الأدوار.

وتابعت، والدى كان رقيق أوى وحنين على أحفاده وبالنسبة له الطفل محدش يقرب له وكان ممكن يزعل لو عاقبت بنتى وحتى كان رحيم بالحيوانات، وهو أثر في أحفاده بحنيته وطبعًا فاكرينه لغاية النهاردة ومكنش عنده غير شغله وبيته وكان أسرى ومش بيحب الخروج كتير.

ورحل أحمد راتب عن عالمنا يوم الأربعاء 14 ديسمبر، عن عمر يناهز الـ 67 عاما، بعد إصابته بأزمة قلبية مفاجئة نقل على أثرها إلى أحد المستشفيات والذي توفي فيه، وشُيعت جنازته من مسجد الحصري بمدينة 6 أكتوبر عقب صلاة العصر.
 
214214dsf
 

tertert
 

erterte
 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة