أكرم القصاص - علا الشافعي

توفيق عبدالحميد: لا أعانى من الاكتئاب وحب الناس تاج وبحضر لعمل مسرحى

الثلاثاء، 28 سبتمبر 2021 07:00 م
توفيق عبدالحميد: لا أعانى من الاكتئاب وحب الناس تاج وبحضر لعمل مسرحى توفيق عبد الحميد فى مداخلة مع على الكشوطى
كتبت نوران جمال

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
كشف الفنان توفيق عبد الحميد عن آخر تطورات حالته الصحية، ووقت عودته للفن من جديد، خلال مداخلة هاتفية مع الزميل على الكشوطى على تليفزيون اليوم السابع، وذلك بعد إثارته للجدل بعد نشر عدد من الصور عبر صفحته بموقع التواصل الاجتماعى، من داخل بيته وهو يستلقى على ظهره ويداعب كلبيه. 
 
فقال: "أنا أتمنى أتحسن فى أقرب وقت، لأن معروض عليا حاجات كتيرة وأنا مأجلها لأنى لازم أتعافى، لأن المهنة بتاعتنا شاقة ومتعبة سواء المسرح أو التليفزيون، عايز مجهود عنيف وشاق، وبالتالى أنا مقدرش أنزل وأنا تعبان كده لإنى هبقى قلقان، وممكن ابتدى أبقى مزعج وأبدأ اعترض، فيتقال ساعتها ده بيوتر الدنيا ومذعج بلاش نجيبه، الأفضل إنى أروح وأنا جاهز عشان أقدر أفى بالعمل". 
 
 
وتابع: "أنا كل رحلة عمرى أو صبرى أنا معتبر أن ربنا جزانى بيها خير بحب الناس، أنا دايما في دعواتى بطلب من ربنا الصحة وراحة البال وحب الناس، عشان هو ده الكنز أو التاج على رأسى اللى حصلته فى الرحلة اللى ربنا أتحلى فيها إنى أقدم حاجات تنال إعجاب الناس". 
 
وقال الفنان توفيق عبد الحميد عن إصابته بحالة اكتئاب: "أى إنسان ممكن يتعرض للحظات اكتئاب ده طبيعى، لكن فى فرق أنك تتعرض للحظة دى وتعرف تتجاوزها، وفى فرق إنها تتحول لمرض، أنا مش متحولة عندى لمرض، لإنى بفكر وعندى أفكار كتير". 
 
وأضاف: "أنا عندى مشروع مسرحية للمسرح القومى مع المخرج ناصر عبد المنعم لنص عالمى، وبحاول أجهز نفسى عشان أبقى فى أحسن صورة ممكنة".









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة